Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

*fotosidor på tex blip.se och lunarstorm*

Produkter
(logga in för att koppla)

Wild Rose

Aktiv medlem
Nu har fler och fler sajter börjat med att du kan ladda upp foton och få beröm och kritik.
Ex är blip.se (dom håller på att arbeta på deras)och nu senast Lunarstorm.se
Jag vet inte, tycker det känns både fel och inte fel.
Är själv medlem på "lunar" Men bilder som har lagts upp där är lite både ock. Många bilder är inte fotografier eller foton som fotografen tagit själv. Vilket gör det hela lite trist.

Vad tycker fotosidan om att andra sajter har börjat göra "fotosidor"

Wild Rose skrev:
Många bilder är inte fotografier eller foton som fotografen tagit själv. Vilket gör det hela lite trist.
Fast det måste väl finnas skrivna restriktioner eller regler för vilka bilder som får laddas upp? Jag skulle iaf bli förbannad om någon laddade upp min bild för beröm eller kritik, även om det var modellen själv om inte tillstånd getts av mig..

Är inte insatt i någon av sajterna men tycker det låter tveksamt om folk laddar upp andras bilder. Vad är meningen med funktionerna?

Nä, tacka vet jag fotosidan.se och sajter där fotograferna själva laddar upp sina bilder under ordnade förhållanden..

Ja.. det dröjer väl inte länge förrens man hittar bilder från FS på lunarstorm..... suck..

(med en annan "fotograf" då alltså)

Lunarstorm är vad det är. Det är ju inte så svårt att få en bild borttagen, men blir det mycket för några stackare så...

ANNONS