Kijana
Aktiv medlem
evalisen skrev:
Hur menar du med kommentarsnettot?
Kollade nu på min sida, hittade det inte.
Kanske använde lite fel begrepp. Jag avser din fotosida som bara du ser, inte den presentationsida som andra ser.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
evalisen skrev:
Hur menar du med kommentarsnettot?
Kollade nu på min sida, hittade det inte.
lottawe skrev:
Skulle jag kunna få önska att du läser vad som skrivs en gång till så kanske det där om vem som är för/mot fler regler kopplar?
evalisen skrev:
.Jag strider (vill inte använda det ordet, för det är så lite jag som det bara kan vara... men eftersom du tog det ordet så...) för att människor ska få avgöra själv hur dom vill skriva eller inte skriva. Jag gillar inte när man ska göra om människor så att det ska passa en själv!
lottawe skrev:
Jag har också endast förespråkat metoder som kan fungera som stöd, så varför gå på mig och vara tvärtom hela tiden då?
Syftet är solklart beskrivet här av redax:
"Bildkritikfunktionen är hjärtat i hela fotosidan och anledningen till att vi skapade fotosidan. Här skall vi tillsammans utvecklas som fotografer. Detta genom att dela bilder och ge och ta kritik på bilderna. Att ge kritik är en konst..............."
Längre ner i samma dokument finns ett stycke om kommentarer. Att tänka på och så..
Vad menar du?jkene skrev:
Det är ju också märkligt att alla som kräver att reglerna skall följas till punkt och pricka inte vill följa den här regeln:
Diskutera bilden, inte kommentarerna
Notera att bildkommentarerna inte är för allmän diskussion, det skall handla om bilden. Skulle en bild skapa ett diskussionsbehov så flytta över frågan till en ny tråd i forumet.
Arleklint skrev:
Det står inget om att det är förbjudet att vara barn i början. Det står heller inget om att den som skriver för kort skall anklagas för att missbruka syftet, eller har jag missat något?
ulricahdesign skrev:
Håller med Kennet, tror jag det var, att 450 spänn för att få använda Biofoto-poolen var en väl investerad peng. Sen ger Biofoto mig mer än så ska jag nog tillägga så inte någon får för sig något annat.
Arleklint skrev:
Om vi vill slippa dessa diskussioner tror jag att vi skall acceptera att människor är dom dom är och fungerar som dom gör. Inga regler kan göra om oss. Regler kan dock skrämma bort oss från FS.
Vänligen, sluta att misstolka och felcitera mig. Allihop som älskar att göra det tack!alf109 skrev:
Håller med dig till fullo Janne, men det vet du redan.
Problemet med dessa två individer är att de sett som huvuduppgift att hålla reda på alla oss andra. När jag ställde en rak fråga till Lotta E tidigare i tråden så svarade hon att hon irriterade sig över hur andra kommenterar varandras bilder och alltså inte anser - som den absoluta majoriteten - att endast hennes egna kommentarer rör henne.
Ett par till sådana här elitistiska poliser och det blir lika bra att överge den här sajten.
Om man byggde ut intressepolerna så att de funkade skulle jag aldrig efter detta lägga en bild i någon kritikpol. Så för mej skulle dom kunna få ha dom alldeles för sig själva, men då hittade dom säkert något annat att hoppa på oss andra om.
alf109 skrev:
Om man byggde ut intressepolerna så att de funkade skulle jag aldrig efter detta lägga en bild i någon kritikpol. Så för mej skulle dom kunna få ha dom alldeles för sig själva, men då hittade dom säkert något annat att hoppa på oss andra om.
Du skrev: Stör är fel ord, men jag är för mer analyserande och konstruktiva kommentarer..lottawe skrev:
Vänligen, sluta att misstolka och felcitera mig. Allihop som älskar att göra det tack!
Arleklint skrev:
Denna "diskussion" gör att kritikpoolerna och stämningen på FS känns olustiga. Jag plockar nu ner de två bilder jag hade i kritikpool, och håller mina bilder och kommentarer framöver i Biofoto-poolen. Den poolen hoppas jag får vara ifred.
Det är jag helt för. Att använda eget huvud alltså. För självständighet och eget tänkande anser jag är mycket viktigt. Fast det är väl knappast mottalande till att lyfta fram hjälpande dokument/tips och exempel samt syftet med bildkritik heller? Ingenstans propageras för att färger ska vara si eller så eller att skärpan alltid ska ligga på ögon eller att alla bilder ska innehålla en tall placerad i gyllene snittet. Däremot uppmuntras/tipsas det om vad som kan vara element att spana på och kanske notera sin egen åsikt om. Som hjälp på vägen och som riktlinjer till vad bildkritik är. Jag tycker vi bör respektera syftet med bildkritiken så som det beskrivs och ta lärdom av det som går av de tips vi får där mm.alf109 skrev:
Men om du nu inte stör dej över hur andra kommenterar varandras bilder varför inte i så fall låta var och en utforma sina egna kommentarer efter eget huvud?
Håller inte med och undrar nästan om du skämtar. Gör du? Men ang. din sista meining instämmer även jag i en del som stod i det.ganska skrev:
Bra tråd!
Förövrigt så instämmer jag helt med allt som Dan Lilliehorn skrev på sida 26.
Hmmm... kan du förtydliga vad du menar med detta?lottawe skrev:
- - - Att diskussionerna som några antyder känns olustiga tror jag beror bl.a på något som Sans skrev på sidan 8. - - -