Annons

Fotoryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

Anna-Maria Håkansson

Avslutat medlemskap
Är intresserad av att köpa mig en fotoryggsäck. Det verkar finnas en djungel av olika märken.

Vad har ni för tips?

Någon som har erfarenhet av Katas modeller?
 
Den bästa säck jag haft är min nuvarande, Dörr Adventure Icebreaker från Cyberphoto finns i tre storlekar och har många fack och finesser till ett väldigt bra pris. Slitstarkt material och skön på ryggen..
Mvh/Gunte..
 
Den bästa säck jag haft är min nuvarande, Dörr Adventure Icebreaker från Cyberphoto finns i tre storlekar och har många fack och finesser till ett väldigt bra pris. Slitstarkt material och skön på ryggen..
Mvh/Gunte..

Kan bara hålla med föregående skribent. Dörr. Utan tvekan mest ryggsäck för pengarna!
 
Har en Tamrac Adventure 9 och skulle köpa en likadan igen om jag måste.

Såg att det fanns 2st på blocket också, varav en i en färg jag tror försvunnit. (Camo)

Det jag gillar med den är att den ser ganska diskret ut och är riktigt flexibel. Väskan innehåller ju ofta olika uppsättningar attiraljer beroende på vad man grejjar med.
Rymms lite andra grejjer som tilltugg och kanske en vattenflaska i nätfickorna vilket är kalas på semesterliknande strapatser mm.
Finns också en datorficka, bra när man reser eller bara tycker att man behöver med den. Annars funkar det att peta in en jacka och lite krims-krams där.

Visst finns det likvärdiga väskor både från Tamrac och även andra, men detta var mitt lilla förslag.
Har fler väskor och ryggsäckar, men denna är den jag använder oftast, kanske för att den ser så diskret ut!?
 
Jag lånar tråden lite för att slippa skapa en ny :). Jag är också jakt efter en ny ryggsäck till min kamera och dator. Den ska helst vara en ryggsäck med två axelrämmar, alltså inte någon slingshot. Krav är att jag ska få plats med kamera, två objektiv, en blixt, kringutrustning och en 15" Macbook. Är det problem med storlek så föredrar jag en större framför en mindre. Har ni några andra tips än Dörr? Jag hittar inte Dörrs ryggsäckar :/
 
Här finns den!

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=464032

QUOTE=Konke;1511326]Jag lånar tråden lite för att slippa skapa en ny :). Jag är också jakt efter en ny ryggsäck till min kamera och dator. Den ska helst vara en ryggsäck med två axelrämmar, alltså inte någon slingshot. Krav är att jag ska få plats med kamera, två objektiv, en blixt, kringutrustning och en 15" Macbook. Är det problem med storlek så föredrar jag en större framför en mindre. Har ni några andra tips än Dörr? Jag hittar inte Dörrs ryggsäckar :/[/QUOTE]
 
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=464032

QUOTE=Konke;1511326]Jag lånar tråden lite för att slippa skapa en ny :). Jag är också jakt efter en ny ryggsäck till min kamera och dator. Den ska helst vara en ryggsäck med två axelrämmar, alltså inte någon slingshot. Krav är att jag ska få plats med kamera, två objektiv, en blixt, kringutrustning och en 15" Macbook. Är det problem med storlek så föredrar jag en större framför en mindre. Har ni några andra tips än Dörr? Jag hittar inte Dörrs ryggsäckar :/
[/QUOTE]

Nu blev jag lite intresserad av just Dörrs ryggsäck men undrar ifall den har något fack för en 15" Macbook. Hittar ingen information om det. Vore ju tråkigt om den inte hade det för det är ett krav att jag ska få med mig datorn på mina jobb. Det är en av orsaken till varför jag vill byta upp mig.
 
Läst slarvigt?


Nu blev jag lite intresserad av just Dörrs ryggsäck men undrar ifall den har något fack för en 15" Macbook. Hittar ingen information om det. Vore ju tråkigt om den inte hade det för det är ett krav att jag ska få med mig datorn på mina jobb. Det är en av orsaken till varför jag vill byta upp mig.[/QUOTE]
 
Hoppsan!

Här kommer texten jag ville vidarebefordra från Cyberphotos hemsida:

Fack 11+12
Rymmer bärbar dator med tillbehör.
S kan ta dator med maximal storlek på 27x23x2,5 cm.
M kan ta dator med maximal storlek på 36x27x3,5 cm. (testat)
L kan ta dator med maximal storlek på 39x28x4 cm.



Nu blev jag lite intresserad av just Dörrs ryggsäck men undrar ifall den har något fack för en 15" Macbook. Hittar ingen information om det. Vore ju tråkigt om den inte hade det för det är ett krav att jag ska få med mig datorn på mina jobb. Det är en av orsaken till varför jag vill byta upp mig.
[/QUOTE]
 
Här kommer texten jag ville vidarebefordra från Cyberphotos hemsida:

Fack 11+12
Rymmer bärbar dator med tillbehör.
S kan ta dator med maximal storlek på 27x23x2,5 cm.
M kan ta dator med maximal storlek på 36x27x3,5 cm. (testat)
L kan ta dator med maximal storlek på 39x28x4 cm.
[/QUOTE]

Ja, jag måste ha läst slarvigt :p. Vad bra att den finns plats för dator, nu blev jag glad. Om ni säger att den är så bra så ska jag nog ta och beställa en snart :)
 
Det är inte så kostigt. Det finns ju massor av information att gå vilse i och Cyberphotos hemsida är bra informationsmässigt.


Ja, jag måste ha läst slarvigt :p. Vad bra att den finns plats för dator, nu blev jag glad. Om ni säger att den är så bra så ska jag nog ta och beställa en snart :)[/QUOTE]
 
Jag var inne på Yfo idag och upptäckte Tenba Shootout Medium som är rätt lik Dörrs ryggsäck och kostar ungefär lika mycket. De hade tydligen så bra pris eftersom de har ett gott samarbete med Profoto som distribuerar dessa. Har någon av er erfarenhet av Tenbas ryggsäckar? Står kluven mellan dessa två nu..

EDIT: här är den: http://www.tenba.com/products/Shootout-Medium-Backpack.aspx
 
Tenba såg väl rätt ok ut men saknade nätfickorna på utsidan för termos och vattenflaska.
Mellanfickan i locket med plats för laptop/ smörgåslåda, översta facket i locket för plånbok,toapapper, pipa,tobak,kniv, servetter,plåster mm
 
Tenba såg väl rätt ok ut men saknade nätfickorna på utsidan för termos och vattenflaska.
Mellanfickan i locket med plats för laptop/ smörgåslåda, översta facket i locket för plånbok,toapapper, pipa,tobak,kniv, servetter,plåster mm

Kanon, då vet jag. Lutar mot en Dörr för tillfället. Underbara tips!
 
Har också en Dörr Adventure Icebraker, en medium. Tycker den är helt ok. Det går i massor med grejor i den iallfall. Dock är den omständig att öppna snabbt och dragkedjorna är rätt tjuriga. Något att tänka på om du ofta byter objektiv på kameran.

/Johan
 
Lånar också tråden...

Jag är på jakt efter en ny väska, har haft Crumbler men den börjar bli lite liten nu när objektivförrådet utökas. Jag har kikat på Lowepro ryggsäckar och funderar om någon kan ge en liten recension av Flipside 200 och 300? Vad ryms? Är den lätt att bära och plocka fram saker ur? Jag ska få plats med 1 kamerahus med objektiv på, 2 extraobjektiv och en Lensbaby.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.