Annons

Fotoryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon som har erfarenhet av Katas modeller?
Jag har en Kata R-103 (har jag för mig att den heter) och den är faktiskt inte särskilt bekväm. Åtminstone inte på mina axlar. Dessutom är den en aning grund för en D700 med batterigrepp monterat. Det passar men det är på håret. Det jag gillar bäst är att den har en lucka bak som man kan öppna för att snabbt få fram kameran medan resten av prylarna ligger bakom locket så att säga. Dessutom har den en mjuk och fin stoppning som är skonsam för innehållet. Jag föredrar ryggsäckar där kameran ligger på rygg längst ned. De allra flesta andra ryggsäckar verkar vara utformade så att kameran ligger högst upp med objektivet nedåt. Fast visst, det kan ju finnas sådana också som har en vettig utformning.
 
Är intresserad av att köpa mig en fotoryggsäck. Det verkar finnas en djungel av olika märken.

Vad har ni för tips?

Någon som har erfarenhet av Katas modeller?

Har en D467 (inte i) och den funkar helt okej for mig i alla fall, ett plus ar det medfoljande regnskyddet (som lowepro's motsvarande inte har).
Ater min 15-tums monster till laptop och min d90 med 18-105mm+35mm med mycket utrymme kvar.
Ryggen ar okej men inte mer...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.