Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotopappers ram effekt...

Produkter
(logga in för att koppla)

PhotoGirl

Avslutat medlemskap
Hur ska jag nu formulera mig. Jag vill kunna lägga till i efterhand i Photoshop, eller något annat bild redigeringsprogram, en ram runt, som är svart och lite tilltuffsad i kanterna precis som på bilder man tar med analoga kameror. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig var jag finner det eller hur jag lättast gör ett template eller något för att uppnå den effekten?

Tacksam för snabbt svar!! ;-) *ler*

//PG

Lars Johnsson skrev:
Jag använder Fred Mirandas FM Frames. Det kostar 12$ och där kan du få hur många olika ramar som helst. Lätt att använda.
http://www.fredmiranda.com/shopping/Frames

Lars

Eh... Eksemplen dom visar kan jag redan med mitt PS Elements 2.0.

"Tilltuffsade..." He He, den var kul. Man kan göra det inne i PS utan att betala extra för ett eller annat tillägg. Kommer inte ihåg hur just nu. Använder det närmast aldrig. Skriver igen om jag finner på hur det nu var.

Aramis skrev:
Eh... Eksemplen dom visar kan jag redan med mitt PS Elements 2.0.

"Tilltuffsade..." He He, den var kul. Man kan göra det inne i PS utan att betala extra för ett eller annat tillägg. Kommer inte ihåg hur just nu. Använder det närmast aldrig. Skriver igen om jag finner på hur det nu var.

Här behöver man inte arbeta i PS. Allt är klart och det har batch funktion så du kan gör a hur många bilder som. Exempeln visar bara några stycken där finns 100 tals andra kombinationer på ramar. Det är ju ingen större kostnad. Och du slipper "jag kommer inte ihåg hur man gjorde, så jag skriver igen om jag kommer på det"

Lars

Lars Johnsson skrev:
Här behöver man inte arbeta i PS. Allt är klart och det har batch funktion så du kan gör a hur många bilder som. Exempeln visar bara några stycken där finns 100 tals andra kombinationer på ramar. Det är ju ingen större kostnad. Och du slipper "jag kommer inte ihåg hur man gjorde, så jag skriver igen om jag kommer på det"

Lars

Eller så gör man ett action i PS så glömmer man inte hur man gjorde. Går även göra batchar i ps.

Lars Johnsson skrev:

Lars

hehe några sekunder före :) attans

PhotoGirl skrev:
Hur ska jag nu formulera mig. Jag vill kunna lägga till i efterhand i Photoshop, eller något annat bild redigeringsprogram, en ram runt, som är svart och lite tilltuffsad i kanterna precis som på bilder man tar med analoga kameror. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig var jag finner det eller hur jag lättast gör ett template eller något för att uppnå den effekten?

Tacksam för snabbt svar!! ;-) *ler*

//PG

Extensis photo frame http://www.extensis.com/en/products/product_family.jsp?locale=en_US&id=1022

Eller
Auto Edge Fx eller något sånt tror jag det heter.

Men dessa program kostar ju lite.

Du kan ju alltid scanna ett fotopapper med som har ramen och använda den? eller leta på någon pensel till photoshop.

/ohls

Japp.

Nu tror jag att vi närmar oss lite vad jag är ute efter.

Tack snälla för era svar.

//Lisa

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar