Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokompisar i Linköping

Produkter
(logga in för att koppla)

musslan

Aktiv medlem
Har funderat på om det inte finns fler som fotar i Linköping, men som inte är med i Fotoklubben.

Kanske kan vi träffas första gången och ta en fika ihop. Och sen får vi se hur det blir..

Vad säger ni??
 
Av någon märklig anledning verkar Linköping vara ett svart hål när det gäller att träffa fotofolk utanför fotoklubben. Sveriges femte största stad borde väl vara ganska väl representerad här på fotosidan.se?


Nu kan jag tyvärr inte vara med på något foto-fika av två enkla anledningar.
Kameran, en Minolta DiMage F100 spelar inte riktigt i samma klass som "fotosidans" D70, 1D och 10D.
Jag, kan inte fota helt enkelt. Vet inte om det är jag eller kameran som inte duger men jag blir inte nöjd med mina bilder.
 
Ja denna stora stad borde som du säger verkligen kunna leva upp till 5 största staden. Men tyvärr vill det sig inte!

Ang. kameran så behöver du inte ha någon av dessa kameror. Bara du gillar att fota och ha kul.

Jag har hört av flera som bor i Linköping att det vore roligt att ha något att göra. Träffa lite nytt folk. MEN när det sen gäller att hitta på något eller att arrangera något så är det precis dött.

Men det är väl tyvärr så det är....
 
Hej på dig!

Det låter ju perfekt...
Kul att någon känner för det!

Jag tänkte på att eftersom alla andra städer har börjat träffats...så varför kan inte Linköping det!!!

Är trevligt med lite nya ansikten...Alla är välkomna...Både dom i Linköpings fotoklubb och dom som inte är medlemmar.
 
Jag är också intresserad om vi bara lyckas hitta någon bra tid. Det vore som sagt kul att träffa lite nya, likasinnade människor.

Annars har jag starka funderingar på att dyka upp på fotoklubbens nästa månadsmöte. Var det den 12:e oktober?
 
Hej Marie och alla andra son tittar:O)


Som sagt håller jag med dig Marie.. Det e lite aktivitet i en så stor stad som LPKG..
Själv har man varken bott här länge eller känner många så det kan va ett bra sätt.

Att en dess utom inte behöver vara mästerfotograf eller medlem någon stans så e det ännu bättre... Bara sitta och flabba lite, över en fika.. Kamera som alla andra har eller lite spelar mindr rol.. vissa tar bättre bilder med va de har än att de känner att de ska ha det senaste senaste bara för att alla andra har det..

Ok nog om detta sit rba Ide iaf... jag hänger på!
//Helena
 
Hej,

jag är oxå intresserad av att träffa likasinnade här i Linköping. Kom med förslag på tid och plats så hänger jag på!

//Catharina
 
Trevligt

Jag tycker också att det skulle vara roligt att träffa lite mer fotofolk.

Hör gärna av er om tid och plats.

mvh Stefan
 
Hej på er allihop!

OJ vad roligt med så mycket respons....Har försökt tidigare men ingen som velat.

Men vad säger ni...Hur många av oss jobbar på dagarna???

Passar det bättre på eftermiddag/kväll???

Eller ska vi ta det en helg??

För mig passar det istort sett när på dygnet, med tanke på att jag går hemma och är sjukskriven...

HÖR av er och säg när det passar er så får vi lösa det på något sätt!!!!
 
Hej hej Marie (och alla andra)
Jag hänger också gärna på. Jag är ju hemma med barn, så jag kan på dagtid (fast då hänger kidsen med). Men vi träffas väl på tis 12 okt, kanske vi kan komma fram till något då..? Jag ska ju visa bilder på tisdag kväll så jag hoppas många kommer!!
 
För min del passar det bäst med en vanlig kväll i veckan i och med att jag arbetar på dagarna och oftast är upptagen på kvällarna.

mvh Stefan
 
Jag jobbar oxå på dagarna och har en hel del för mig även på kvällarna, så det bästa för mig är på helger och på måndag och tisdagskvällar.

Annars är jag anpassningsbar, kan tänka mig att det är svårt att sy ihop nån tid då ALLA kan...
 
Oj, här händer det grejer!
Kul!
Jag är också intresserad av att träffas och snacka lite. Någon kväll i veckan funkar nog bäst för mig.
 
Hej Johanna och alla andra!

Johanna: Visst syns vi på Tisdag! Jo jag fick reda på att du skulle visa bilder då! Jätte roligt tycker jag att det ska bli.

Till er andra..visst vi kan väl försöka med en kväll nästa vecka!!! Ska se hur det ser ut!!!

VAD sägs om att träffas Onsdag eller Torsdag kväll nästa vecka???

Klockan 18??? Kan ju träffas vid Stora Torget och sen går vi gemensamt till ett fik och pratar och umgås lite grann.
 
PETER: Visst är du välkommen att komma på nästa möte som är nu den 12 oktober kl 19. Det stämmer helt korrekt.

Kan ju komma då och sen även komma och träffas över en fika också!!
 
Trevligt initiativ!

Jag hänger gärna på om tid o dag passar för mig (jobbar oregelbundet).
Vardagskvällar efter 19:30 (utom torsdagar) passar dock normalt alltid, och ibland en del andra tider också.
 
Hejsan på er!

Jag för mig spelar det ingen roll när vi träffas....

OM ALLA nu skriver sina tider det passar bäst ONSDAG eller TORSDAG så ska jag försöka se till att det blir en av dessa dagar!

Kram på er!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.