ANNONS
Annons

Fotokompisar i Linköping

Produkter
(logga in för att koppla)
garion skrev:
Hej alla!

Kan tyvärr inte heller komma på onsdag, men hänger gärna på någon annan gång. Oftast passar måndagar och tisdagar bäst för mig. Ni får ha det kul ni som samlas!

Ha' de'

Någon måndag låter bra, då kan jag oftast. Tisdagar är inte alls bra för mig del. Hoppas, som sagt, att ni får det trevligt!

Hejsan på er allihopa!

Visst ska vi försöka så att det blir fler gånger!

Din lunch ide Kristian tycker jag låter bra!

Vi tar fikat imorgon först...

Så till er alla imorgon...Vi syns då och ta gärna med kameran. Kan bli bra och roliga bilder att ta.

Marie

Jag räknar med att kunna dyka upp imorgon kväll!
Skulle vara kul att träffa alla som hittils bara varit namn och bilder här på fotosidan.

Hejsan Mats..

Visst har du tid och lust så är det bara du hänger på!
Alltid trevligt med lite nya ansikten

Marie

Hejsan på er allihopa!!!

Ikväll är det då dags för träffen för oss i Linköping. Vi träffas som planerat Stora torget, vid apoteket kl 18.30!!!

Hoppas att så många som möjligt kommer oavsett ålder, systemkamera eller digitalkamera!

Sen går vi till ett ställe som vi kan fika på och eventuellt om man kan äta lite lättare för dom som är hungriga!!!

Jag tar även med min sambo Erik Tinnerwall och min bror Lennart Pettersson som också finns på fotosidan.se

Ha det så bra nu och vi syns och hörs ikväll!!!

Marie

Hejsan Hannes!!

Vi sågs ju igår på fotoklubben...var ett tag sen!
Men visst det är helt okej..

Kom en annan gång då det passar dig bättre.

ha det så bra!

Marie

Kul idé...bor själv i Rimforsa, så ikväll kan det bli lite tight...men kommer gärna med annan gång.

Hejsan Erkki

Visst du är så välkommen så...
Bara du kommer nästa gång...Tänkt försöka träffas iallafall minst 1 gång i månaden.

Vad tycker ni andra om det????

Marie

Ska nog försöka dyka upp ikväll iaf...får prioritera om lite som med en massa annat här i livet.

Återkommande träffar på nån slags förutbestämda tidpunkter vore bra...typ 'första onsdagen i månaden' (bara ett exempel) eller nåt sånt. Vi som inte bor och/eller jobbar i Linköping kan ju behöva lite framförhållning.

Ja...vore jätte kul om du kunde komma!
Japp tänkte att om vi har en bestämd dag då vet alla vart och när...så behöver ingen säga något annat!

Visst kan vara bra för dom som bor utanför Linköping med,

Hej,

ja, jag tycker absolut att vi ska försöka träffas minst en gång i månaden, gärna olika veckodagar så att det inte blir samma personer som inte kan komma varje gång.

Varför inte bestämma nästa möte när ni träffas redan ikväll innan alla hinner boka upp sig alltför mycket!

Hoppas ni får det trevligt!

Vill gärna ha rapport imorgon om hur ni hade det... :)

//Catharina

hejsan Chatarina!

Visst ska ni alla få en rapport om vad som händer ikväll....
Jo vi tänkte att vi kunde bestämma det ikväll...

Så vet alla när det är dags för nästa möte...

ha det så bra ikväll...

Marie

Jag ligger hemma och är sjuk :( (Kom inte på att jag kanske skulle meddela er så ni inte väntar på mig i onödan, men jag funkar inte så bra med feber )

Ingen fara Egil....det var lungt...

Vi väntade in lite men sen när det inte kom några enare. Så gick vi iväg och fikade

Du är välkommen nästa gång..

Marie

HEJSAN PÅ ER ALLIHOPA!!!

Nu så har vi träffats första gången i Linköping!
Och vi blev 11 stycken totalt. Vart jätte lyckat, tycker vi nog allihopa.

Vi gick och satte oss på Cafe Linds och tog en fika. Och alla började prata med varann. Vad vi gillar att fota och kamera modeller kom på tal. Det mesta som har med fotograferande att göra.

Vi var även överens om att göra en namnlista där man kan hålla kontakt och få tag på alla som är med på detta. Så jag fick in namnen på alla som var med.Vi kom även fram till att första MÅNDAGEN eller ONSDAGEN i varje månad så skall vi träffas. Så alla får en chans att komma med..

Kom även fram till att vi skulle försöka ha ett tema eller hemläxa tills nästa gång vi ses. Och nästa Tema vart då "NÖJE" Där vi skulle ta ett kort på vad vi anser nöje. Och sedan ta med bilden till nästa möte.
Samt att tills nästa möte ska vi som träffas fundera lite på vad vi vill ha ut av dessa möten. Vad vill vill göra för aktiviteter, åka bort eller vad man nu vill.

En av killarna Kristian Hernström och ev Mats Axell skulle ta kontakt med David på fotosidan och kolla om vi kan få ett eget forum där vi har allt på. Tider, datum, utflykter och allt som kan ha med detta att göra!! Vore väldigt bra så slipper vi ha denna tråd här.

Pratade även om att vi skulle ev kunna äta lunch ihop och samtidigt fota allt runt omkring oss. Träffas en kväll och gå ut och äta lite gott. Kanske tom fota kvällsljus då! Vem vet vad det blir...MEN allt är bara på planerings stadium än sålänge

Dagens deltagare från fotosidan var:

Marie Jarleskog
Erik Tinnerwall
Kristian Hernström
Mats Axell
Jimmy Almevind
Christine Almevind
Arne Lindelöf
Erkki Saikkonen
Glenn Winter
Francis Görmarker
Lennart Pettersson

SÅ alla ni som vill vara med på dessa fototräffar. Hör av er med namn, adress, telefonnr och mailadress.
Så när jag fått alla namn så skriver jag upp detta och skickar ett mail till er alla som finns med.

Så nästa möte blir då MÅNDAGEN 8 NOVEMBER. Och då träffas vi på cafe Linds kl 18.00!!!! Pga diverse andra uppbokade saker.

Ska höra med Linds om vi kan ringa och beställa typ mackor om vi vill ha det tills nästa gång. Var väldigt litet utbud denna gång.

Tack för mig...

Marie

Glömde säga detta till er när vi träffades.
Om någon av er är intresserade av En bildvisning av fotografen Niklas Kämpargård. Han kommer nämligen hit i regi av fotoklubben,26 oktober.Kommer berätta och visa bilder från sin resa Sverige till Sydafrika på 3800 mil, med LandRover.
Så hör av er till mig för mer info.

Kom bara på att detta kanske kan vara något för en del....Alla är välkomna medlemmar som icke medlemmar. Hela allmänheten som vet om detta.

Marie

Här kommer första bilden på "Linds Fotografiska Sällskap"

Tack för trevligt sällskap!

MVH
Mats

Bilagor

• crw_2096 (1) copy.jpg
    crw_2096 (1) copy.jpg
    40.5 KB · Visningar: 123
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar