Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokarta dagis/skol-typ

Produkter
(logga in för att koppla)

martin991

Aktiv medlem
Hej!
Jag undrar var man beställer framkallning av bilder som man får när man köper dagis eller skolbilder? Jag ska fotografera några kompisars barn och de vill ha flera olika storlekar på framkallningen och jag tänkte det kunde vara proffsigt att ge de sådana kartor med bilder man får när man beställt från skolfotografen.

Mvh Martin

Hej, jag har vid ett par tillfällen gjort nåt liknande bara genom att sätta ihop små bilder till en större bild i ungefär A4-storlek. Sen har jag helt enkelt beställt den sammansatta bilden.

Hej!
Jag undrar var man beställer framkallning av bilder som man får när man köper dagis eller skolbilder? Jag ska fotografera några kompisars barn och de vill ha flera olika storlekar på framkallningen och jag tänkte det kunde vara proffsigt att ge de sådana kartor med bilder man får när man beställt från skolfotografen.

Mvh Martin
Om du har en Canon-skrivare så brykar det följa med ett program som kan skriva ut flerbildsfiler.
Ett annat alternativ är gratisprogrammet Faststone Image Viewer (www.faststone.org) som kan göra kontaktkartor där man kan bestämma storlek och avstånd mellan bilderna. Sparas sedan som jpg tex.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto