ANNONS
Annons

Fotografering i regn

Produkter
(logga in för att koppla)

MiaT

Medlem
Hej!

Hur gör ni för att skydda er utrustning när ni fotar i regnväder?

Ett rejält regnväder kan ge häftiga bilder - i alla fall så ser jag bilderna med ögonen - sedan om de skulle gå att ta med en kamera vet jag inte. Men eftersom utrustningen är känslig så vågar jag inte ta bilder när det regnar.

Har ni några tips hur man kan skydda kameran från regnet (eller för all del snö på vintern) och ändå kunna ta bilder?

Det billigaste är att ta en stor plastpåse och gör ett hål i botten som du tejpar fast i objektivet. I den delen som inte snurrar. Sedan kan det bara ösa ner!

Tack snälla för tipsen! Jag ber om ursäkt att jag slösade en tråd på detta när det redan fanns en!

Hmm först tänkte jag att om jag har en plastpåse över kameran så kommer jag ju inte kunna se något, sen slog det mig att det är ju spegelreflex. *dumdunk i skallen!* Det man ser i sökaren är väl helt enkelt bara en reflektion av vad objektivet ser?

om du har motljusskydd till objektivet kan du sätta på det också så slipper du torka linsen innan varje bild.
förutsatt att det är ett tillräckligt stort motljusskydd så det verkligen håller linsen torr annars är det ingen mening

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar