Annons

Fotografera utomhus som ett proffs

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kan då gissa att du inte fotograferarade vid något tillfälle där brudparet var så belyst att det svarta eller vita låg utanför det omfång som just din kamera klarar av och att det var möjligt att lätta upp exv det mörka med blixt.
--
Oavsett om du har fått eller inte fått bandning vid ett bröllop så är det alltid bättre med en kamera som inte uppvisar bandning, brus i låga nivåer eller andra tillkortakommanden . Dvs har ett större dynamiskt omfång

-Nej jag använde inte blixt men rå-format naturligtvis, jamfört med tidigare tiders diafilm så är det rena önskedrömmen. -


-Självklart håller jag med dig. Tråkigt att din kamera bandar, det skiljer tydligen mellan olika modeller/ex. Vad gäller D7000 gäller så finns det ju en rad rapporter om irriterande fel av annat slag, att få en hel "stjärnhimmel" i bild så fort exponeringstiden blir lite längre kan kanske vara nog så besvärande som bandning.
 
min kamera. se vad som diskuteras på dpreview, 5dmk2, 7d, 60d osv
att Nikon d7000 har problem av en annat slag försvarar inte att Canon harvar runt 11 steg DR och Pentax , Nikon klarar upp mot 14 steg
 
vad gör du med dom, slår i lösa spik på altanen

nej jag har samma problem som denna fotograf.
http://photo.net/nikon-camera-forum/00Tqe0
Problem med blixtskon. Kameran håller ca 3-6 månader sedan börjar den krångla med att den blixtrar för sig själv alternativt löser ej ut alls. Så då brukar Nikon först löda om den sedan när den pajar andra gången så byter dom ut innamätet till blixtskon osv.
Jag hade inte detta problem med D3x visserligen så hade jag bara den kameran i 6 månader. Jag har haft 4st D700 samtliga har haft samma strul.
 
min kamera. se vad som diskuteras på dpreview, 5dmk2, 7d, 60d osv
att Nikon d7000 har problem av en annat slag försvarar inte att Canon harvar runt 11 steg DR och Pentax , Nikon klarar upp mot 14 steg

Givitvis är inte det ena fabrikatets svagheter något försvar för ett annats, och inte heller ursäktar ett fabrikats utmärkta egenskaper i ett avseende brister i ett annat. Den fullkomliga kameran får vi nog vänta på än ett tag.
 
Givitvis är inte det ena fabrikatets svagheter något försvar för ett annats, och inte heller ursäktar ett fabrikats utmärkta egenskaper i ett avseende brister i ett annat. Den fullkomliga kameran får vi nog vänta på än ett tag.

Jag är starkt av den åsikten att det är dom fullkomliga fotograferna vi väntar på. dagens grunkor lägger inga realistiska begränsningar på arbetet. Plåtar själv med markIV och ser inte att det finns något som jag saknar vilket kunde göra slutresultatet bättre. Kameran fungerar som den ska och resten hänger på mej. Visst är det kul varje gång man kan få en renare bild på högre iso, och det är en utveckling som jämt går framåt, men ingenting jag i arbetet ägnar några större tankar åt. Den senaste diskussionen med d7000 vs. andra känns så irrelevant då vi talar fotografi att det är rent parodiskt att läsa den... och ännu i denna tråd.
 
Bra Niklas du har rätt inställning. Tråden har ju också kommit långt från sin ursprung som var om råd (om än lite tillspetsat) för att bli en bättre fotograf. Det beror också sällan på bilen om man kör av vägen utan mer på den som har hand om ratten.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.