Annons

fotografera svarta hundar

Produkter
(logga in för att koppla)

tamate

Aktiv medlem
tjingeling

sitter och skriver en artikel till newfoundlandstidningen och har lite funderingar

vill ni ge tips och idéer på hur man fotar hundar och gärna då svarta hundar (vilket njuffarna oftast är =) )

tipsen ska vara riktade till privatpersoner som vill fota sina egna hundar =)

om någon känner att den är duktig och har mycket erfarenhet så får den gärna skriva en artikel och ha med någon egen bild =)

så vad har ni för tips som ni vill delge?

Vet inte hur kreativ man kan tillåta sig att vara med tanke på din målgrupp. Antar att en del av problemet ligger i att röra sig i de mörka färgtonerna. Vilket inte blir något större problem om man får efterbehandla..

Funderar lite i termer på att använda motljus för att skapa möjligheter för att använda reflektor / blixt. Dvs med motljus bord man få tillräckligt med ljus i bakgrunden för att kunna fläska på en blixt framifån/från sidan för att få fram detaljer och lyster i pälsen - samtidigt som man får lite roliga skuggkonturer - samt lyster från pälsen när ljuset bryter igenom..

En idé som sagt. Har inte provat själv, men det skulle vara rätt kul om tillfälle ges..

tjingeling

sitter och skriver en artikel till newfoundlandstidningen och har lite funderingar

vill ni ge tips och idéer på hur man fotar hundar och gärna då svarta hundar (vilket njuffarna oftast är =) )

tipsen ska vara riktade till privatpersoner som vill fota sina egna hundar =)

om någon känner att den är duktig och har mycket erfarenhet så får den gärna skriva en artikel och ha med någon egen bild =)

så vad har ni för tips som ni vill delge?

Hejsan.

Jag plåtar mycket hundar och kanske kan hjälpa dig?
Se mer på http://www.bildeffekt.se

Kontakta mig via hemsidan om du tror jag kan vara till din hjälp.

MVH Julle.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar