Martin F
Aktiv medlem
Själv blev jag pappa i augusti i år och jag hade aldrig tagit med mig kameran om det inte var för att min sambo tyckte att det var en bra idé. Dock var vi helt överens om att kameran tas inte fram om det inte känns som rätt läge för bägge två. Man kan ju aldrig veta innan hur det kommer att kännas i skarpt läge. Nu blev det kejsarsnitt av det hela och då var det helt plötsligt en annan situation. Någorlunda odramatiskt, kunde sitta vid min sambos sida och prata med henne och ta bilder i lugn och ro (jämförelsevis). Dessutom med bra belysning!
Tror inte ens att jag var över ISO 400 nån gång.
Dessa bilder är jätteroliga att ha idag, men jag hade aldrig drömt om att ta fram kameran mitt under en "vanlig" förlossning. Om inte min sambo specifikt bett mig förstås.
Under kejsarsnittet fick jag med mig mitt 50/1.8 och 17-40/4L till min 30D. Kunde ta en del fina bilder när de precis lyft ut honom och när barnmorskan gjorde den första "poleringen" tills det var dags för navelsträngsklippande. Sedan fick jag ha honom helt själv (lade undan kamera såklart) tills hans kära mor var ihopsydd och klar.
Dessa bilder är jätteroliga att ha idag, men jag hade aldrig drömt om att ta fram kameran mitt under en "vanlig" förlossning. Om inte min sambo specifikt bett mig förstås.
Under kejsarsnittet fick jag med mig mitt 50/1.8 och 17-40/4L till min 30D. Kunde ta en del fina bilder när de precis lyft ut honom och när barnmorskan gjorde den första "poleringen" tills det var dags för navelsträngsklippande. Sedan fick jag ha honom helt själv (lade undan kamera såklart) tills hans kära mor var ihopsydd och klar.