Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag var nyligt förbi det lilla cafeet där det ska vara och det såg både trångt och relativt dyrt ut där, iaf enligt prislistan. Vore det inte roligare om man arrangerade dessa träffar på olika ställen varje gång för att få omväxling och för att även hitta eventuella fototillfällen på andra platser. Att sitta inne i en trång och trist källarlokal/fik känns lite dumt dels med tanke på vädret ute nu och även alla missade fototillfällen som finns runt om i stan här.

/ Magnus

Jag tycker nog det är detta som är så bra med att ha samma ställe varje gång, man behöver inte kolla in tråden och hålla koll på var det är från gång till gång, utan har man tid och möjlighet den torsdaen det är, är det bara att slinka förbi...

Ibland är det faktiskt ganska skönt, att bara få sitta och tjöta foto också :)
 
Det ligger en del i båda uppfattningarna, men för min del tycker jag att Nikonethas båda argument väger över. Har väl vid det här laget vant mig vid lokalen, så jag tänker inte längre på att den ligger ett halvplan under gatunivån... :)

Fast ifall blåbärspajen plötsligt skulle bli sämre, så ligger lokalen definitivt risigt till som mötesplats. Hände visst vid ett tidigare tillfälle, men de senaste gångerna jag varit där så har pajen varit helt OK. Det enda är att man behöver säja till dem att pajen ska vara värmd - annars är det inte säkert att de gör detta... Sickna tomtar!
 
Vilken tid är det ni träffas? Och är det varje torsdag eller varannan? Är inte säker på att jag har möjlighet att dyka upp nu på torsdag, men vill definitivt komma på träffarna i framtiden!
 
Här behöver jag visst inte flagga för fikaträffarna längre. Det gör sig visst självt! ;-)
 
lämnade contaxen hemma idag då jag nyss fått hem bud med ebay vinst ;)
hoppas ingen tänkte smyg-ta med några c/y linser nu bara :p
 
När ska Fotowalken vara ?! det står inget datum på sidan, det står bara vilken tid det är heh..

/ Magnus
 
Jahaa där! så litet så jag missade det helt. Schysst, tackar för hjälpen :) man måste ju hänga med i gänget då och ta lite bilder, hoppas det blir en stor grupp.

/ Magnus
 
Väldigt tyst här, kommer det någon till Cello idag?

Är i stan och kommer ner om det kommer någon mer!
Har t o m kameran med mig ;)
 
tack för påminnelsen! jag är på iaf :) har tänkt på den där hummusen i veckan faktiskt, det skulle inte sitta fel hehe
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.