Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej! På lördag är det hammarkullekarnevalen! Är det någon mer än jag som tänkt åka dit och fota? vore roligt att göra det tillsammans med någon :)


Mvh
 
Hej! På lördag är det hammarkullekarnevalen! Är det någon mer än jag som tänkt åka dit och fota? vore roligt att göra det tillsammans med någon :)
jag bor där, men ska ju tyvärr bort (surt som f---n) men det är många hobbyister som springer runt med kameror och stämningen är på topp så om du inte hittar nån åk ändå (och posta gärna lite bilder sedan :) ..)
 
Jag hade tänkt att åka dit, runt kl 13. Tror dock inte att jag tar med mig någon kamera denna gång, utan nöjer mig med "att bara uppleva". :)
.
 
Hammarkullekarnevalen

jag hann vara där idag lite iaf, tog mest "streefoton" då jag missade tåget igår, fick en hel del sköna måste jag säga, det finns väl inget vettigt ställe att posta de på va? annars kommer det här så småningom när jag får tid. Kul var det iaf!! Stämningen på topp!
 
Jag var också där ett tag, fast utan kamera den här gången som sagt. Gick strax efter kl 18. Har inte varit där på kanske fem år, så det var väldigt kul nu. Perfekt väder också. Utom möjligen för de stackare som dansade i tjocka isbjörnspälsar...

Flip 90, fick du några bilder? :)
.
 
Fotofikutflykt!!! Lördag den 12/10-2013

Hej Vänner!

Jag har inspirerats av en trevlig bok med titeln: En timme från Götaplatsen - Femton utflykter runt Göteborg

Vi samlas i min lokal på Krokslätts Parkgata 58, Mölndal vid 09.00 på morgonen. jag har kaffet klar när ni kommer.

Jag har förberett några förslag och har varit ute och "Tittat till det"

Vi packar ihop oss i bilar och åker vid 09.30 tiden.

Vi ägnar dagen åt fotosafari i hembygden, trevligt umgänge, materialsnack, teknik, fika, mm. Vad vi har lust med!

Vi drar oss tillbaka till lokalen framåt eftermiddagen när vi tröttnat..

Vi avrundar dagen genom att gå tvärs över gatan till Sokrates, vår grekiska taverna som för övrigt serverar utmärkt Pizza där vi äter tillsammans.

Hänger du med?

Anmäl dig genom att skicka mig ett personligt meddelande!

Berätta om du kan bidraga med bil!

Om du vill äta tillsammans med oss efteråt!

Jag bokar bord på tavernan och förbereder alternativ aktivitet om vädret är extremt olämpligt för utomhusaktivitet!

Välkomna!

Hasse
 
Hej analoga vänner!
Vanligtvis brukar vi i Göteborgsområdet träffas på en pilsner eller alkoholfritt alternativ första onsdagen i månaden. Den här månaden bjuder jag in till Glöggträff.
Jag fixar glögg och lite tilltugg!

Lägg gärna ett meddelande om att du kommer så jag vet vad som skall inköpas!

Välkomna!


Hasse
 
Hej Fotofikavänner!

Dags för sedvanlig "julgransplundring"

Vanligtvis brukar den sedvanliga julgransplundringen inträffa i januari månad. I år blir det annorlunda!

Välkomna på glöggträff den 11/12 kl. 18.00 i min lokal MOPS Krokslätts parkgata 58 Mölndal.

Jag fixar glögg och lite tilltugg!

Lägg gärna ett meddelande om att du kommer så jag vet vad som skall inköpas!

Välkomna!


Hasse
 
Skulle velat vara med, men onsdagkvällar sjunger jag, och nu inför jul är det MYCKET sång... Hoppas vi ses snart ändå!
 
Hej!

Jag kommer gärna till denna "virtuella julgransplundring", ifall det inte är försent att anmäla sig.

Var det hpl Hökegårdsgatan med buss 19 som låg närmast?
 
Det undrar jag också!

Tror att ett problem är att det inte har kommit några nya på länge? Det blir ju alltid ett avtapp när tiden går. Människor flyttar, får jobb på annan ort, får familj och kottar att ta hand om, mera att göra på jobbet, nya intressen tränger sig in etc.

När jag var med tidigare, fram till slutet av år 2010, så var det normalt 8-12 personer vid varje träff. Sedan blev jag väldigt risig och kunde inte stå på benen under lång tid. Så småningom lyckades läkarna kurera det mesta, men när jag började kunna ta mig till Café Olof igen (i början av det här året), så hade antalet minskat till bara 2, max 3 pers (mig själv inräknad). Var tydligen inte bra att jag blev sjuk...

Nu under hösten har det väl inte blivit någon enda Fotofika - vad jag har sett i alla fall?

Läge för ett nyårslöfte här tycker jag - att återuppliva Fotofikat. För det är ju alltid kul att träffas och tjôta lite!

Gott Nytt År alla!
.
 
Det undrar jag också!

Tror att ett problem är att det inte har kommit några nya på länge? Det blir ju alltid ett avtapp när tiden går. Människor flyttar, får jobb på annan ort, får familj och kottar att ta hand om, mera att göra på jobbet, nya intressen tränger sig in etc.

När jag var med tidigare, fram till slutet av år 2010, så var det normalt 8-12 personer vid varje träff. Sedan blev jag väldigt risig och kunde inte stå på benen under lång tid. Så småningom lyckades läkarna kurera det mesta, men när jag började kunna ta mig till Café Olof igen (i början av det här året), så hade antalet minskat till bara 2, max 3 pers (mig själv inräknad). Var tydligen inte bra att jag blev sjuk...

Nu under hösten har det väl inte blivit någon enda Fotofika - vad jag har sett i alla fall?

Läge för ett nyårslöfte här tycker jag - att återuppliva Fotofikat. För det är ju alltid kul att träffas och tjôta lite!

Gott Nytt År alla!
.

Jag hänger gärna med, som nytt blod :)
 
Är det något fotofika imorgon torsdag på caf'e cello? Jag har inte varit med sedan urminnes tider, ;o). men har fått ändrade arbetstider som gör att det kan passa lite bättre nu.
 
Ja, varför inte - tidigare har det som bekant varit just torsdagar udda veckor som gällt. Det är väl enklast att fortsätta med den traditonen, och då infaller ju första Fotofikat i morgon. Finns ju sämre sätt att inleda det nya året på! Nu har det gått alldeles för lång tid sedan jag senast festade på blåbärspaj med vaniljsås...

Vi är ju redan fyra som är intresserade, så jag tycker att vi går på Scarlets förslag och kör i morgon (hoppas att de flesta kan då). Traditionellt har vi brukat starta kl 17, men jag tror att en anledning till att antalet deltagare blir så få är att det blir lite för tidigt för många att kunna komma loss redan då. Mitt förslag är därför att vi väljer kl 18 som starttid i stället. Kan det bli OK för de flesta?

Alla är förstås hjärtligt välkomna, såväl gammalt som nytt blod! :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.