Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag dyker upp!

Gunnar>> Jag håller med (utan att ha sett en modern EVF). Hela spegel/prisma-grejen är ju i grund och botten till för kameror som fotograferar film. Jag tror också dagarna är räknade för optiska sökare. Undra hur många generationer bort det är bland proffskamerorna?

Hehe, ja alla är förstås inte helt förstockade reaktionärer... :)

Två generationer, enligt min uppskattning. Kanske bara en. Vi kan förmodligen räkna med att veta mer vid Photokina nästa månad.

Blir tyvärr lite försenad, ETA inom en dryg timma.
.

Fick vänta på färdtjänsbilen som var kraftigt försenad, så jag ble ytterligare nästan en timma försenad. Kom fram kl 19:20, och då var det bara en grupp brädesspelare kvar.

Vet inte ifall jag kan få låna kameran tills nästa Fotofika om två veckor, men om inte så förmodar jag att det kan bli möjligt lite senare till hösten.
.

Nästa fotofika...

...infaller under kulturkalaset.
Vi har ju vid några tillfällen gjort om fikat till en fototur. Vad sägs om att göra detta även denna dag? Visserligen är det slut på semester och lugn då men ett kulturkalas är förenligt med en sådan aktivitet som foto(fika).

Kanske lite gatufoto och fika lite mer centralt den torsdagen. Vad tycks?

//Hanna

Jag får väl vara stofil dårå. Efter att vid ett tillfälle ha klämt på en A77 under en konsertplåtning så kan man snabbt konstatera att det inte är roligt när det dynamiska omfånget i sökaren blir en begränsande faktor. Jag blev bara distraherad av att se massiva vita fält där jag genom en optisk sökare ser spotlights och scenrök.

Men, jag tror också att en eller två generationer bort så är EVF/Hybrider något av standard.

Jag instämmer med föregående skribent, hade gärna träffat lite andra fotografer i Göteborg över en kopp kaffe eller en fotopromenad. :)

Aha ok torsdag den 16/8 men vart? och skulle man kunna få ngn adress. Är relativ ny i gbg samt hittar så sjukt dåligt!

Typ lokalsinne - badboll =)

Mvh K

Japp så bestämmer vi Juhani!
Jag och Emil kommer stå vid Kopparmärra mellan 17:00-17:15 imorgon.
Vill man sluta upp senare så kan man ringa eller sms:a.
Låter det som en plan?

/Hanna
0727-230523

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar