Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
På torsdag är det ett år sedan den första träffen, så nu kan vi väl snart kalla det här en vana.. ;-)

Jag är väldigt glad att de här träffarna har blivit en sådan succé, och tycker det är kul att ha mött så många nya trevliga människor. Varje fikatorsdag ser jag fram emot att få prata bort en stund om allt och inget, eller bara om foto.. ;-)

Jag hoppas vi blir många som möter upp för att fira vårt första år nu på torsdag! :)

/Jenny

Det är väl klockan 17.00 kommer som ny då !

Mvh
Christer
 
Du är hjärtligt välkommen!

Själv har jag inte blivit klar att skena iväg förrän nu, så då får väl du hälsa mig välkommen istället... :)
Trots att jag inte har några kameraprylar med mig idag...
 
Just precis Juhani, vi pratade lite löst om att träffas denna torsdag på The Rover, längre ner på samma gata. Det verkar ju finnas en och annan humlefantast bland fotonördarna ;-) Rover har god öl och även mycket prisvärd mat. Lugnt ställe med kanontrevlig personal. Är det nån som hänger på?
 
För mig som är nyanländ i denna tråd,, vad är status för träffen? Var? När? Hur många?

Verkar vara på torsdag, kl 17? Typiskt att jag är iväg och fotar denna afton. Försöker lära mig ta bra bilder i en mörk lokal där en gymnasieskola kör lite spelningar titt som tätt. (Ligger centralt i stan)

Någon som har tips till en nybörjare? Mörk lokal, lite olika strålkastare och en del publik. Några inställningstips?
 
För mig som är nyanländ i denna tråd,, vad är status för träffen? Var? När? Hur många?

Verkar vara på torsdag, kl 17? Typiskt att jag är iväg och fotar denna afton. Försöker lära mig ta bra bilder i en mörk lokal där en gymnasieskola kör lite spelningar titt som tätt. (Ligger centralt i stan)

Någon som har tips till en nybörjare? Mörk lokal, lite olika strålkastare och en del publik. Några inställningstips?

Synd att kapa en fikatråd, men... 1/125 - 1/200, Vidöppen bländare, och kompensera med ISO tills det ser vettigt ut.

(Får jag rekommendera att den delen av diskussionen fortsätts i annat forum? :D )

Jo, i normala fall träffas lite folk varannan torsdag på Cello Café. Men under fikan förra veckan föddes iden om att köra en "öl-fika". Hur mpnga som kommer är okänt, för det är ett nytt koncept.

På fika-fikorna brukar det väl vara 8-12 pers typ?
 
Eftefrågar ett litet förtydligande.

Är det Fika varje torsdag? Eller varannan, 3:dje eller en gång i månaden.

Torsdag klockan 17 på Café Cello. Som ligger på 2'a lång någonstans om jag förstått det rätt.


Träffen imon, är det en öl- och middagsträff? Eller är det en av de vanliga foto-fikorna?

/ Alex

Edit: Såg inte hitta-länken först. Men här är det som jag förstår.
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink...3d&Vkid=1532568&isAlternateNumberResult=False

Frågan om vilka torsdagar det är fotofika på kvarstår dock. =)
 
Alexander! Fotofika är varannan torsdag, och vi sågs förra torsdagen. Alltså ojämna veckor om inget uppkommer om stör rytmen! ;-)
Tid och plats har du helt korrekt.

Idag blir det ett par öl på Rover ett par hundra meter därifrån för den som vill. Det har visat sig att det finns några finsmakare med god kännedom om hur humledryck ska och bör smaka, och det var läge att tillfredsställa även deras behov! ;-)
Det kan ju hända att det inte blir lika mycket fotosnack som vanligt, men den som vill är förstås välkommen.

/Jenny
 
Det var ju lite synd,, hade gärna på min första date snackat lite och inte direkt hoppat rakt på en session med öl och mat. :)

Hur känner man igen er, UTAN kamera på magen?!?!
 
Det var ju lite synd,, hade gärna på min första date snackat lite och inte direkt hoppat rakt på en session med öl och mat. :)

Hur känner man igen er, UTAN kamera på magen?!?!

Nu är det ju ingen ölprovning med protokoll och poängsättning vi skall ägna oss åt ("mm, tydliga toner av multna höstlöv och inriden sadel") utan en middag i goda vänners lag. Någonting säger mig att mängden snack kommer att stiga i takt med promillen =)
 
Jag får fejka promillehalten i blodet...

Men om ni ser en vilsen 2meters man irra omkring vid Långatorna, med en kamera på magen, så är det med stor sannolikhet jag.
 
Eftefrågar ett litet förtydligande.

Är det Fika varje torsdag? Eller varannan, 3:dje eller en gång i månaden.

Torsdag klockan 17 på Café Cello. Som ligger på 2'a lång någonstans om jag förstått det rätt.


Träffen imon, är det en öl- och middagsträff? Eller är det en av de vanliga foto-fikorna?

/ Alex

Edit: Såg inte hitta-länken först. Men här är det som jag förstår.
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink...3d&Vkid=1532568&isAlternateNumberResult=False

Frågan om vilka torsdagar det är fotofika på kvarstår dock. =)

nästa vecka är det den vanliga fotofikan, denna torsdagen är det fotopub nere vid the rover som gäller :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.