Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
ja, det är väl ingen dum idé att vi håller oss till samma ställe tills vi vet exakt.
Väl mött på torsdag.
 
Förra gången vart det ju lite äventyr på Aeroseum som ställde till det...

Blåbärspajmedvaniljsåssabstinens börjar sätta sina spår så jag lär dyka upp.
(Den som vill kan få lov att filma mig när jag mumsar i mig blåbärspaj, tänkte provköra min Panafåniq TZ-7 lite extra under nästa fotofika).
---
/Samuel
 
Samuel; Med nöje... ;-)

Niklas; Vi träffas från kl 17 och ett par timmar framåt. Det är alltså på Café Cello på Andra Långgatan vi håller till... än så länge.. :)
 
Jag har en liten tanke. Om vädret är som idag och igår så tänkte jag nog försöka få lite bilder på solnedgång.
Så mitt förslag är i så fall fika i en timme från 17 och sen åka och ta lite kort annat än på paj och varandra! Någon mer intresserad?

Bifogar bild tagen med usel mobiltelefon. :)
 

Bilagor

  • DSC00072.JPG
    DSC00072.JPG
    25 KB · Visningar: 519
Erik; Din tanke är god. Jag ska iväg och fota i Botan innan, så jag hoppar det, men det kan ju finnas andra som vill följa med dig! :)

Tobbe; Här finns inga begränsningar! Bara att komma! :)
 
Det var kul å prova ett "nytt" objektiv :)

Bilderna tagna med Nikon D50

Först med Sigma 300mm med 1,4 konverter tror jag det var.

Sen en med Nikon 35mm, pajen är i mitten.
 

Bilagor

  • sigma300mmplus1_4konv.jpg
    sigma300mmplus1_4konv.jpg
    17.9 KB · Visningar: 423
  • nikon35mm.jpg
    nikon35mm.jpg
    26.1 KB · Visningar: 421
Om det finns intresse så kan vi ha en träff om långa telen, jag kan ta på mig att visa lite telen och prata om dessa (nikon o sigma) plus teleconverter.
 
Om det finns intresse så kan vi ha en träff om långa telen, jag kan ta på mig att visa lite telen och prata om dessa (nikon o sigma) plus teleconverter.

Det skulle jag vara väldigt intresserad av, även om jag inte har något att visa upp själv så skulle jag tycka det var roligt att kolla in!
 
Om det finns intresse så kan vi ha en träff om långa telen, jag kan ta på mig att visa lite telen och prata om dessa (nikon o sigma) plus teleconverter.

Det hade vart kul, det längsta jag har att komma med är AF-S 70-200VR + TC-17E II.

Egentligen är det väl inget som hindrar att vi har träffar även vid andra tidpunkter än 'torsdagar varannan vecka'?
(Fast andra kanske är extremt upptagna, vad vet jag!?!).
---
/Samuel
 
Funderar på om man ska våga ta sig till träffen för en fika, fotografer är ju ett farligt släkte..








Ja eller kanske inte :)

Så när är nästa träff?
 
Funderar på om man ska våga ta sig till träffen för en fika, fotografer är ju ett farligt släkte..

Så när är nästa träff?

Torsdag nästa vecka om inte minnet sviker mig...
(Jag är fortfarande i koma efter blåbärspaijen som jag höll på att hacka sönder(på film dessutom), dvs. det är nog snart dags att byta ställe).
---
/Samuel (Jaja, jag kommer att lägga upp klippet på nylleboken när jag fått tummen ur o klippt klart den).
 
Nu lider det mot torsdag igen, men jag måste tyvärr meddela att varken jag eller Björn dyker upp på fika då. Vi har blivit 'tvungna' att åka till Barcelona då, och tyvärr måste vi nog också ta med oss kamerorna... Det blir tungt, men det får gå! ;-)
 
tjo hej
tänkte bara förvarna här att jag planerar komma med och fika på torsdag. hoppas det går bra :) tar nog med något gammalt eller plastigt~

och så ett shout out till samuel; I'm calling you out! ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.