ANNONS
Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmmm... Det verkar kunna bli en spännande fikaträff på torsdag.. Nästan så att man kanske skulle stanna hemma bara för den sakens skull! ;-)

Men nej, det får allt bli Barcelona ändå... :)

det var trevligt att möta er ikväll. jag kommer återkomma när det passar :) så får ni se om det blev nån bild med holgan. råkade ju ha på bulb! haha~

Nej, nu har jag varit borta alldeles för länge från fotofikan och om jag har räknat rätt är det dags igen nu i veckan.

Folk verkar ju inte speciellt nöjda med Cello så då är det väl rimligt att vi byter ställe, men vart? För ett tag sedan var jag på café Zenit med fotoklubben, de hade rejäla mackor och ordentliga portioner vaniljsås. De ligger på Allmänna vägen, ett kvarter från Stigbergstorget.

Om vi vill hålla oss i Haga-området är Le Petit på Haga Nygata ett annat förslag, jag har dock aldrig provat vaniljsåsen där. Goda semlor hade de iaf i våras!

Jag har tyvärr förhinder även denna torsdag.
Björn och jag gjorde för ett par veckor sedan ett studiebesök på Café Con Leche som vi talat om. Allt är bra där, smörgåsar, kaffe mm, men tyvärr är det en ganska kal och stimmig miljö med väldigt dålig akustik. Dvs inte ett ställe jag känner att jag kan trivas på.

Zenit, som Emil föreslår, är ju helt okej, men kanske lite 'off'. Dessutom funderar jag på huruvida vi skulle få plats där om vi blir uppåt 12-14 stycken. Har ingen koll på om det skulle funka att boka ett bord, eller det inre rummet.
'Någon' får gärna åta sig att reka lite...

Le Petit skäms inte heller för sig, men även där kan det bli vissa platsproblem.

Kom gärna med fler förslag, och ännu hellre, kolla också upp hur de ställer sig till att vi bokar ett bord varannan vecka.

Ha en god fika på torsdag, så hoppas jag det ramlar in många idéer kring hur vi fortsätter! :)

/Jenny

hur gör vi nu på torsdag? Träffas på Cello och pratar om vilket annat fik det kan bli? Eller testa Zenit?

Det undrar jag oxå, frågan är om jag hinner nu på Torsdag men ett tips som brukar fungera(testat på ett flertal lunch ställen) är.

Prata/Diskutera 'högljlutt' om att byta ställe så borde personalen reagera och fråga varför och då är det ypperligt läge att mala på med diverse förbättringsförslag åt dem. Är de inte förändringsbenägna så höijer de väl bara volymen på oväsendet i högtalarna eller sätter på nån odrögligt musik som ingen normal människa står ut med...
---
/Samuel

Det får väl bli Cello tills vi är överens om något annat ställe. Onödigt att röra till det för ev. nya vänner runt bordet.

Väl mött!

Hasse

Okej, Café Cello den här gången alltså. Eller? Zenit tror jag inte funkar eftersom borden är så små och rummens form gör det svårt att möblera ihop bord så att vi alla får sitta tillsammans. Men jag testar gärna något nytt fik istället för att gå på Samuels idé att med mer eller mindre diskreta pikar försöka förändra personalen på Cello. @Hasse: Jag tar med din glugg (men jag kanske kommer lite sent). Vi ses!

Då spikar vi Cello för morgondagens fika tycker jag. Vi skulle ju kunna ta en liten runda på slutet och inspektera några tänkbara kandidater imorgon kväll?

Själv sitter jag återigen hemma med en febertermometer i mungipan, ett berg med näsdukar framför mig och alvedonaskarna på bekvämt avstånd så det blir ingen fika för mig heller idag. =(

Du är så välkommen, Filip! Nästa gång vi ses är alltså nu på torsdag, den 26/11, ca kl 17 på Café Cello.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar