Annons

Fotbollsfotografer

Produkter
(logga in för att koppla)
jo, de pappret fick jag med, men en vakt var vänlig nog att informera mig om de nya reglerna för TV-sända matcher, då fick ingen sitta vid kortsidan alls... satte mig vid elfsbogsklackens kortsida första halvlek och det gick bra, men andra halvlek flyttade jag ner till malmöklackens sida och då blev jag vänligt tillsagd o flytta på mig.. :)

Vad hände när rosenberg gjorde mål -05 då?
 
Jag fick ingenting som gjorde ont på mig men jag flyttade till långsidan.
Landade lite program och grejjer runt mig.
Vet inte om det var mot mig eller bara allmän frustration över ett insläppt mål.

Får för övrigt säga att personalen på Borås Arena är bland det trevligaste man stöter på i Allsvenskan. Till och med vakterna gick att "tjöta" med.

Vetifan vad det var med folk igår. Till och med Patrik Ekwall var trevlig. Första gången jag sett det.

Tipsade Ålgårdsläktaren på Svenskafans om dina bilder här i länken.
 
Senast ändrad:
hehe, jasså du menar den typen av reaktion... jo, den är la förstålig.. jag fegar lite o brukar ev klappa olika beroende på vilken läktare jag står vid :)

Tycker de flesta gästande supportrar skött sig bra, den enda gången jag blev irriterad var på en match med få besökare, tror det var mot gefle o höstas, då släppte elfsborg in en massa borås kids för o fylla upp platserna på ålgårdsläktaren... satt lugnt o stilla o fotade, men har aldrig fått så många kapsyler, burkar o spottloskor på mig som då :(

I går var det en malmöit som skrek: -Vilken jävla ful mössa! jag bara tittade upp o log :) hörde honom skratta tillbaka :)

håller med om trevliga vakter, tycker de generellt verkar ha bra attityd mot oss fotografer! Det enda var väl i höstas en viss 5:e november då slutsignalen gick och polisen tyckte jag skulle stå kvar mellan dem och inrusande elfsbogsklacken.. det tyckte INTE jag :) När jag sen såg hela pressdrevet inne på plan, så passade jag på att smita in när Polisen tittade åt ett annat håll, de hade fullt upp med supportrarna ändå..

edit: Tack för tipset om svenskafans :)
 
Senast ändrad:
Nu har även jag kommit igång med fotbollsfotandet :)
Melleruds IF mötte Brommapojkarna i svenska cupen i går. Matchen slutade 3-1 till BP efter 3 mål på 6 minuter. Sen spelade Mellerud upp sig och gav BP en rejäl match.
 

Bilagor

  • bild 061.jpg
    bild 061.jpg
    95.1 KB · Visningar: 624
Jag tar lite fotbollsbilder på lokal nivå Div.5 jag ser att det är en hel del fina bilder från allsvenskan här i forumet, hur är det med det får man ta med sig systemkameran in på arenan?
Bilden är från Hagby-Lagunda 29/4 matchen sluatde 1-1
 

Bilagor

  • hagby-lagunda.jpg
    hagby-lagunda.jpg
    72.4 KB · Visningar: 897
Senast ändrad:
Brukar inte vara några problem att ta in kameran.
Det var så jag började. Idag fotar jag för Svenskafans.com.
De flesta arenor har bara förbud mot att ta rörliga bilder från läktaren.
 
Senast ändrad:
Tjena gubbar :).. lite inaktivt här tyckar jag;)

Själv fotar jag åt en sida som heter www.forzagnaget.com .

Tyvärr har jag inte lyckas att få ackreditering då AIK är ganska kinkiga av förståliga skäl :)

Men ta en titt in och kommentera gärna bilderna och ha i åtanke att det är fotade från norra stå på råsunda :)


www.forzagnaget.com
 
Nej jag får inte betalt av Svenska-fans.

Men för alla er som vill fota fotboll på högre nivå tycker jag det är ett perfekt sätt att få in foten.

Visserligen så har S-f avtal med Bildbyrån om att få använda deras bilder, men jag tror nog att alla redaktioner på sidan gärna vill ha fler bilder, speciellt de i Superettan, som Bildbyrån inte täcker lika frekvent.

Så vill ni börja fota fotboll så hör av er till Svenska-fans redaktionen för det lag ni är intresserade av.

Här är mina bilder från MFF-AIK
http://www.flickr.com/photos/13394064@N00/sets/72157600149665939/

Men även träningar är kul och till dom behövs ju ingen ackreditering
http://www.flickr.com/photos/13394064@N00/sets/72157600078945384/detail/

Ikväll gäller det Bajen.
 
På måndag ska jag till Djurgården - AIK och fotografera, har fått ackreditering. Någon annan härifrån som ska fota matchen?
 
Hedis90 skrev:
På måndag ska jag till Djurgården - AIK och fotografera, har fått ackreditering. Någon annan härifrån som ska fota matchen?

Jag ska oxå dit men inte plåta fotboll utan huliganbråk. Dax för skyddsväst och hjälm....

/Pontus
 
Lägger ut en bild från en vänskapsmatch mellan Bollnäs GIF (div 3) och Gefle IF som spelades i Tisdags. Bollnässpelarna kämpar mot Gefles backrese Thomas Hedlund på en hörna.
 

Bilagor

  • img_0075.jpg
    img_0075.jpg
    87.8 KB · Visningar: 674
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.