Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotbollsfotografer

Produkter
(logga in för att koppla)
Ska man hårddra det får du nog inte lägga upp bilder på någon utan att fråga. Men en fotbollsbild som bara visas för att det är en bra bild tycker jag inte är så farligt, eller?

/Viktor
 
Fotboll är roligt att fota.
Men det blir lätt dussinbilder på folk som springer och skjuter.
Försök fånga sådant som skiljer sig från mängden. Nåt som sticker ut.
 

Bilagor

  • säven-fristad  092.jpg
    säven-fristad 092.jpg
    34.3 KB · Visningar: 1,125
Det här var en kul tråd! Ok med lite kvinnlig fägring?
(Menar ju inte bilden förstås;)))
 

Bilagor

  • cesar.jpg
    cesar.jpg
    69.8 KB · Visningar: 1,074
Inomhusfotboll. Satt en bit upp på läktaren så vinkeln är inte den bästa.
 

Bilagor

  • bild 053.jpg
    bild 053.jpg
    77.3 KB · Visningar: 1,050
Fotade inomhusfotboll igår igen. Denna gången var det SM-kval i futsal i Uddevalla.

Jag testade att sätta exponeringskompensationen till + 0,3 och tycker själv att bilderna blev bättre och mer lättbearbetade.
 

Bilagor

  • bild 007_filtered44.jpg
    bild 007_filtered44.jpg
    86.1 KB · Visningar: 1,010
viktor1623 skrev:
Ska man hårddra det får du nog inte lägga upp bilder på någon utan att fråga. Men en fotbollsbild som bara visas för att det är en bra bild tycker jag inte är så farligt, eller?

/Viktor

Är det inte precis tvärtom? Att man får fota vem som helst och lägga upp på nätet, det är iaf intrycket jag fått av att läsa i bla gatufoto-forumet.
 
Viktor Ljungström (viktor1623) skrev:
Ska man hårddra det får du nog inte lägga upp bilder på någon utan att fråga. Men en fotbollsbild som bara visas för att det är en bra bild tycker jag inte är så farligt, eller?

/Viktor

peter wallin (WESKER) skrev:
Är det inte precis tvärtom? Att man får fota vem som helst och lägga upp på nätet, det är iaf intrycket jag fått av att läsa i bla gatufoto-forumet.

Stämmer bra det - sedan är det upp till ens egna etiska/moraliska värderingar att publicera dem!
Ska bilderna däremot användas i reklamsyfte är det dock annat som gäller.
Här finns en bra artikel att läsa:http://www.fotosidan.se/cldoc/6790.htm

Hakar väl på inhomhustricket också
(Vill bara säga till grabbens försvar att det är mest telet som gör att det ser ut som en spark - han blir hyggligt kapad i första läget)
//Ulrika
 

Bilagor

  • kick.jpg
    kick.jpg
    90.8 KB · Visningar: 971
amatörfoto, men ngt jag gillar... ös på med kritik :)
 

Bilagor

  • wildboysaggressivefootball.jpg
    wildboysaggressivefootball.jpg
    19.8 KB · Visningar: 877

Bilagor

  • 385602352_9e85c78fb7_m.jpg
    385602352_9e85c78fb7_m.jpg
    22.9 KB · Visningar: 1,060
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.