Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota på flygmuseumet i Linköping

Produkter
(logga in för att koppla)

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej
Är det någon som har erfarenhet att fota där, är det värt dra 20 mil enkel väg?
Hur mycket får man "härja" där och kommer man nära nog osv för att få detaljer, cokpitbilder?

Roine

Det är nog läge att ringa och prata med dem först. Annars kommer du nog upptäcka att härjningsutrymmet är rätt begränsat.

Mvh
Maverick

Hej.
För ca 15 år se var jag där,och jag tog och snackade med personalen så jag fick gå in bakom "repen" har för mig att en av dom som jobbade där följde med mig hela tiden.mitt tips är att fråga snällt så ställer nog dom upp.

lycka till Pelle64

Jag var där 2003 i augusti och det var inga problem. Men jag hade bara min 3 Mp"tvålask" till kamera med mej så det var väl ingen som brydde sej.

roinek skrev:
Hej
Är det någon som har erfarenhet att fota där, är det värt dra 20 mil enkel väg?
Hur mycket får man "härja" där och kommer man nära nog osv för att få detaljer, cokpitbilder?

Roine

Du kan ju komma till Söderhamn annars och titta på flygmuseet här. Guiderna är gamla mekar och flygare och vet vad de pratar om. Inga problem att fota här inte.
http://www.soderhamnflygmuseum.se/
Här kollar Dave från Wales specen på en Tunna. I bakgrunden en J21, rar sak.
--

Bilagor

• rimg0197_001 dave på fm för fs copy.jpg
    rimg0197_001 dave på fm för fs copy.jpg
    37.7 KB · Visningar: 290
Om du pratar med personalen på muséet i Linköping
i förväg går mycket att fixa speciellt om du
vill låna en kärra och ut och flyga avancerat som
vi gjorde 2006.

Bilagor

• affisch_web.jpg
    affisch_web.jpg
    49.7 KB · Visningar: 203
Det finns massor att plåta utomhus också på Flygmuseet i Linköping.
Och där åtminstone är det ingen som bryr sig.
Jag har tagit massor med bilder på Viggen mm.

ANNONS