Annons

Fota konsert i höst.

Produkter
(logga in för att koppla)

StefanM

Aktiv medlem
Vet inte om detta är rätt forum men vi kör ändå!

Jag har köpt biljett på Iron Maiden den 25 Okt. Skulle vilja ta med kameran med ett tele då.
Jag vet att dom muddrar när man går in så smuggla in en D200 med ett 300 tele är ju ingen ide! Vad/vem bestämmer om jag får ta med kameran? Kan man söka tillstånd att ta med den eller måste man ha ett press-leg? Inte intresserad att köpa ett fusk-leg som jag sett finns.Det sabbar bara för "riktiga" fotografer. Hur gör jag? Går det?

/
Stefan

Hej Stefan.

Skulle tippa på att det är ganska svårt att få tillstånd som privatperson till att plåta ett så pass stort band som Iron Maiden.

Min erfarenhet är att man kan ha tur om man är trevlig och tar kontakt med arrangören i förväg och förklarar vad man vill göra och så.Men det har mest varit lite mindre kända black/death-metalband som jag plåtat och inte ett så stort band som Maiden.

Men det skadar inte att prova,dock är jag rädd för att det blir svårt att få tillstånd.

ett falkt presskort hjälper dig tyvärr ingenting på spelningar, till dem måste du söka ack/fotopass via skivbolag och när det gäller stora utländska band som iron maiden ja då är det som privartperson helst kört tyvärr så det är bäst du hittar något sätt att smuggla in den där kameran.

det är nämligen så att stora utländska band är för stora för sitt eget bästa ibland och deras management ser bara de största dagstidningarna i fotodiket, men bara om de skrivit på ett fotokontrakt..

så din enda chans den rätta vägen är om du skulle fota för aftonbladet eller någon annan stor tidning

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto