Annons

Fota kattungar

Produkter
(logga in för att koppla)

Glädje

Medlem
Min syster har precis fått tre kattungar som jag naturligtvis vill fota. Men jag får inte till några bra bilder. Har en Panasonic DMC-FZ7 och har testat med både blixt och utan, provat olika färg på underlag, fotat dom ute och inne. Men får liksom inte till det som sagt var!
Hur tar jag bra bilder på djur överhuvudtaget - tycker att det är svårt??

Exempel på hur det blev idag när jag fotade... har bara croppat och förminskat.
 

Bilagor

  • kattungar 18maj 095 croppad.jpg
    kattungar 18maj 095 croppad.jpg
    36.9 KB · Visningar: 340
En till bild... den förra var inne med blixt, denna är ute utan blixt.
 

Bilagor

  • kattungar 18maj 022 croppad.jpg
    kattungar 18maj 022 croppad.jpg
    39.9 KB · Visningar: 341
Tittar man på dina andra bilder du lagt upp här på FS så är det underligt att kattungarna inte blev "bättre" på bild.

Utomhusbilden skulle nog kunna bli snäppet bättre med blixt så att bakgrunden inte tar över totalt.

För inomhusbilderna så skulle jag leta efter ett norrfönster och använda naturligt ljus och en lugn bakgrund.
 
Har nu tittat lite mer på dina kattbilder och ett par mindre justeringar i PS gör stor skillnad.

Ser att du kör med CS2 för crop och då borde du titta lite närmare på det tokenkla verktyget nivåer/levels som kan göra underverk.

Öppna en bild och tryck Ctrl-L, sätt ändpunkterna och sen är det nästan klart :D

Tog mig friheten att visa på dina egna bilder.

Nivåer och lite oskarp mask på bägge bilderna, du ser nog vilken del som är justerad.
 

Bilagor

  • kattung_inne.jpg
    kattung_inne.jpg
    25.7 KB · Visningar: 295
Tack snälla du!!
Ska testa det du föreslår och självklart ser jag skillnaden *L* Är bara inne i test-stadiet med PS ännu.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.