Annons

Fota fyrverkeri

Produkter
(logga in för att koppla)

Rind

Aktiv medlem
Jag har en digitalkamera Olympus C-760 ultra Zoom. Jag kommer att vara i Frankrike, Cannes under juli månad när de har nationaldag och fyrverkeritävling. Försökte förra året fota fyrverkerie men det blev en flopp. Har ni några tips på hur man bäst tar kort på fyrverkerier.

Vad var det som inte blevbra sist?

Kameran på stativ, bländare 5.6 och en slutartid på 2-3s borde funka vettigt tycker jag. Du kan ju prova ett steg upp eller ner med bländaren om du tycker det blir för ljust eller för mörkt.

tack

snabba svar. Tror jag kan greja inställningarna eftersom jag kan ställa in det mesta manuellt på min kamera. ser verkligen fram mot att få bilder på häftiga fyrverkerier. har jag tur så fårjag tre fyrverkeri kvällar på mig och kan prova mig fram lite.

Hej tack för tipsen. Mina foton blev i vilket fall mer ok i år (rots endast ett försök). Missade nästa fyrverkeri sittande på ett café och lyssnade på spontansång av franska visor, men men livet är mer än fotografering,so what. Om någon vill titta på mina bilder under Cannes och ge mig tips för bättre bilder nästa år så vore jag jättaglad. Men i vilket fall som helst tack för tipsen, jag kanske lär mig vartefter, tack

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto