Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Flygplan
- Trådstartare SvenneJ
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
Först rätade jag upp bilden, efter det beskar jag den. Därefter klonade jag bort oönskade delar (antenner och stegbil?). Därefter la jag först ett lager med din bild i färg, därefter la jag ett lager som jag kört med photoshops inbyggda macro RGB -> Gråskala.
Sen suddade jag fram färgerna (genom att sudda i gråskalelagret) på valda ställen. Sist målade jag flygplanets dekor (tyckte de som fanns i orginalbilden led alldeles för mycket av gulstick, så jag valde från paletten).
Sedan lite oskarp mask på det.
Volilá
Sen suddade jag fram färgerna (genom att sudda i gråskalelagret) på valda ställen. Sist målade jag flygplanets dekor (tyckte de som fanns i orginalbilden led alldeles för mycket av gulstick, så jag valde från paletten).
Volilá
Jalong
Aktiv medlem
Blir faktiskt lite skrämd av att se all denna skicklighet i photoshop. Dels för att jag förstår mer och mer att jag inte kan, så att säga, "lita" på de bilder jag ser, och dels för att jag känner mig ohjälpligt på efterkälken. Hur lär man sig egentligen detta? Går kurser, läser böcker eller bara sitter och pular?
/Svante
/Svante
SvenneJ
Aktiv medlem
Kul ide med att lägga gråskalan ovanför! Jag testade att göra samma. Klonade även bort främre motorskyddet, hehe kunde ju blivit bättre. Lite svårt att maskera stripsen tycker jag det var.Jeppe skrev:
Först rätade jag upp bilden, efter det beskar jag den. Därefter klonade jag bort oönskade delar (antenner och stegbil?). Därefter la jag först ett lager med din bild i färg, därefter la jag ett lager som jag kört med photoshops inbyggda macro RGB -> Gråskala.
Volilá
>Försökte med lite "drop shadow" under också, men det blev inte så bra..
Tack för lektionen
Bilagor
bjanha
Aktiv medlem
SvenneJ skrev:
En bild jag tog iförrgår natt, kanske går att leka med Vem antar utmaningen?
Originalbilden
Det är från Bromma Flygplats va?
/bjanha
SvenneJ
Aktiv medlem
Re: Re: Flygplan
Japp, taget från verandan vid stationstjänst. Motivet är b-piren.bjanha skrev:
Det är från Bromma Flygplats va?
/bjanha
SvenneJ
Aktiv medlem
Det där med shadows/highlights var intressant..Jeppe skrev:
Glömde en sak.. Jag körde även lite highlights & Shadows, vilket gör att bakgrunden framträder mer, utan att påverka högdagarna.
Svante: Tack, tack
Men jag kan inte photoshop i någon större utsträckning.. Man lär medans man prövar.
Bilagor
Kristian h
Aktiv medlem
Sorry... Inget fix och trix från mej jag fick detta då jag försökte komma åt bilden....
The daily bandwidth limit for this customer has been exceeded. Try again after midnight, EST.
Click here for more information.
The daily bandwidth limit for this customer has been exceeded. Try again after midnight, EST.
SvenneJ
Aktiv medlem
Jo tyvärr blir det ju så när man kör med gratishotell och många laddar ner bilden, men jag la upp samma bild här också!Kristian h skrev:
Sorry... Inget fix och trix från mej jag fick detta då jag försökte komma åt bilden....
/Svenne
Fotograf121
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Glömde en sak.. Jag körde även lite highlights & Shadows, vilket gör att bakgrunden framträder mer, utan att påverka högdagarna.
Vad blir det i svenska versonen????
Jeppe
Aktiv medlem
I PS CS ligger den under Bild>Justeringar..
Ny, finns inte i tidigare versioner. Testversion av CS finns att ladda hem från www.adobe.se
Ny, finns inte i tidigare versioner. Testversion av CS finns att ladda hem från www.adobe.se