Annons

Flygplan

Produkter
(logga in för att koppla)
En kolorerad S/V variant kanske?

Lite bortklonade antenner och stegar, samt upprätad...
 

Bilagor

  • flygplan.jpg
    flygplan.jpg
    44.2 KB · Visningar: 639
Först rätade jag upp bilden, efter det beskar jag den. Därefter klonade jag bort oönskade delar (antenner och stegbil?). Därefter la jag först ett lager med din bild i färg, därefter la jag ett lager som jag kört med photoshops inbyggda macro RGB -> Gråskala.

Sen suddade jag fram färgerna (genom att sudda i gråskalelagret) på valda ställen. Sist målade jag flygplanets dekor (tyckte de som fanns i orginalbilden led alldeles för mycket av gulstick, så jag valde från paletten).

Sedan lite oskarp mask på det.

Volilá
 
Blir faktiskt lite skrämd av att se all denna skicklighet i photoshop. Dels för att jag förstår mer och mer att jag inte kan, så att säga, "lita" på de bilder jag ser, och dels för att jag känner mig ohjälpligt på efterkälken. Hur lär man sig egentligen detta? Går kurser, läser böcker eller bara sitter och pular?

/Svante
 
Jeppe skrev:
Först rätade jag upp bilden, efter det beskar jag den. Därefter klonade jag bort oönskade delar (antenner och stegbil?). Därefter la jag först ett lager med din bild i färg, därefter la jag ett lager som jag kört med photoshops inbyggda macro RGB -> Gråskala.

Sen suddade jag fram färgerna (genom att sudda i gråskalelagret) på valda ställen. Sist målade jag flygplanets dekor (tyckte de som fanns i orginalbilden led alldeles för mycket av gulstick, så jag valde från paletten).

Sedan lite oskarp mask på det.

Volilá
Kul ide med att lägga gråskalan ovanför! Jag testade att göra samma. Klonade även bort främre motorskyddet, hehe kunde ju blivit bättre. Lite svårt att maskera stripsen tycker jag det var.

>Försökte med lite "drop shadow" under också, men det blev inte så bra..

Tack för lektionen :)
 

Bilagor

  • plane-copy.jpg
    plane-copy.jpg
    14.9 KB · Visningar: 567
Glömde en sak.. Jag körde även lite highlights & Shadows, vilket gör att bakgrunden framträder mer, utan att påverka högdagarna.

Svante: Tack, tack ;)
Men jag kan inte photoshop i någon större utsträckning.. Man lär medans man prövar.
 
Jeppe skrev:
Glömde en sak.. Jag körde även lite highlights & Shadows, vilket gör att bakgrunden framträder mer, utan att påverka högdagarna.

Svante: Tack, tack ;)
Men jag kan inte photoshop i någon större utsträckning.. Man lär medans man prövar.
Det där med shadows/highlights var intressant.. :)
 

Bilagor

  • plane-copy4.jpg
    plane-copy4.jpg
    21.8 KB · Visningar: 513
Sorry... Inget fix och trix från mej jag fick detta då jag försökte komma åt bilden....

The daily bandwidth limit for this customer has been exceeded. Try again after midnight, EST.
Click here for more information.
 
Kristian h skrev:
Sorry... Inget fix och trix från mej jag fick detta då jag försökte komma åt bilden....

The daily bandwidth limit for this customer has been exceeded. Try again after midnight, EST.
Click here for more information.
Jo tyvärr blir det ju så när man kör med gratishotell och många laddar ner bilden, men jag la upp samma bild här också!

/Svenne
 
Lite väl blandat ljus, svartvita metoden vettig... För flygplanet har jag dragit upp blått för att slippa för mycket färgstick.
 

Bilagor

  • mekad-plan.jpg
    mekad-plan.jpg
    40.7 KB · Visningar: 401
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.