Annons

Flyg till Turkiet

Produkter
(logga in för att koppla)

Broosan

Avslutat medlemskap
Evigheters evighet jag flög...

Har förstått att man ska ha kameran i handbagaget, skickar man in den i den däringa röntgen-apparaten? Vill ha fler objektiv med mig, men det är kanske dumt. En veckas solsemester...men ja, jag vill ju fota. Vilka objektiv skulle ni ta med?

Något annat man bör tänka på när man reser med kamera? Har en Canon eos 500D
 
Jag var i Turkiet för ungefär en månad sedan och att resa med kamerasakerna var inga problem, varken på Landvetter eller Dalamans flygplats. Jag hade förutom kamerahuset tre objektiv och lite filtertillbehör (i metall, kan tilläggas) och jag hade det som handbagage. Allt var nerpackat i en axelväska som i sin tur var nerpackad i en ryggsäck, även genom säkerhetskontrollen. Inga anmärkningar från någon.
 
Tack för svaret Rasmus. Då tar jag dem kanske lösa inlindade i något och så en tom kameraväska sen i stora bagaget, så jag vet att de säkert får plats i handbagaget. Är inte så bra på det där med filter och sånt...men nog vill jag ha med tre objektiv i alla fall - minst *S*.
 
Kameran låter du gå igenom röntgenapparaten, den tar ingen skada. Det "värsta" som kan hända är att du får visa kontrollanten att det verkligen är en kamera. Ska inte heller vara något problem att ha med lite "mer" utrustning, kameran kan du ha på axeln så räknas den inte som handbagage. Fast det brukar inte vara något problem med något kilo extra om det gäller kamerautrustning, sist jag reste långt hade jag kamerahus plus fem-sex objektiv och en bärbar dator med mig.
 
Tack, ja, jag fotar ju bara för att jag tycker det är kul, ibland blir det bra och ibland inte. Men då det var längesen jag var på solsemester så vill jag förstås passa på. Vidvinkel, långzoom, normal och macro...hm, ja, jag vet inte *L*...men det blir nog bra till slut. Då vet jag att inte kameran tar skada i alla fall.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.