Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fly Me
- Trådstartare kiwawa
- Start datum
prylnissen
Aktiv medlem
Citat från Fly Me:s hemsida:
"Fly Me Sweden AB:s biljettförsäljning består till 95 procent av internetförsäljning genom kortbetalningar. Den kortinlösande banken har idag drygt MSEK 60 på spärrade konton som säkerhet för hävdat betalningsansvar till bl a de konsumenter och andra som betalat för ännu ej utförda resor."
Det tyx finnas ett visst hopp! - Snabbt på dom....!
/prylnissen
"Fly Me Sweden AB:s biljettförsäljning består till 95 procent av internetförsäljning genom kortbetalningar. Den kortinlösande banken har idag drygt MSEK 60 på spärrade konton som säkerhet för hävdat betalningsansvar till bl a de konsumenter och andra som betalat för ännu ej utförda resor."
Det tyx finnas ett visst hopp! - Snabbt på dom....!
/prylnissen
theseal
Aktiv medlem
i en konkurs som denna så hamnar nog tyvärr du långt ner på prioriteringslistan över fodringsägare. Det verkade dock som om FlyMe inte drog med några stora skulder.
Skulle dock flyme rekonstrueras så finns det god chans att dina biljetter tas över av nya bolaget som sk goodwill, men det får framtiden utvisa.
Lycka till med inställ dig på att få köpa nya bijetter, det är iallfall min spaning.
Märklig presslrelease btw.
Synd på det flygbolaget, jag flög mycket med dom, enkel bokning, inget huslte med långa köer vid incheckning. Nu får man väl förlita sig till ekkel-sas ett tag tills nån annan spelare dyker upp.
Skulle dock flyme rekonstrueras så finns det god chans att dina biljetter tas över av nya bolaget som sk goodwill, men det får framtiden utvisa.
Lycka till med inställ dig på att få köpa nya bijetter, det är iallfall min spaning.
Märklig presslrelease btw.
Synd på det flygbolaget, jag flög mycket med dom, enkel bokning, inget huslte med långa köer vid incheckning. Nu får man väl förlita sig till ekkel-sas ett tag tills nån annan spelare dyker upp.
Sebastian Skarp
Aktiv medlem
http://www.privataaffarer.se/newsText.asp?src=pa&a=19701
"Flygbolaget Fly Me begärs under fredagsmorgonen i konkurs. Alla flygningar är inställda och passagerarna får inga biljettpengar tillbaka."
Så det verkar inte alltför ljust, tyvärr.
"Flygbolaget Fly Me begärs under fredagsmorgonen i konkurs. Alla flygningar är inställda och passagerarna får inga biljettpengar tillbaka."
kiwawa
Aktiv medlem
Sebastian Skarp skrev:
http://www.privataaffarer.se/newsText.asp?src=pa&a=19701
mohei
Aktiv medlem
Konsumentkreditlagen
Har man betalat med kreditkort kan det finnas en chans att få pengarna tillbaka.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=623809
Har man betalat med kreditkort kan det finnas en chans att få pengarna tillbaka.
kiwawa
Aktiv medlem
Re: Konsumentkreditlagen
"När Göteborgsbaserade Goodjet gick i konkurs i januari 2003 hade mer än 10.000 resenärer hade då sammanlagda fordringar på cirka 34 miljoner kronor för outnyttjade flygbiljetter. De fick ingen ersättning av konkursförvaltaren."
mohei skrev:
"När Göteborgsbaserade Goodjet gick i konkurs i januari 2003 hade mer än 10.000 resenärer hade då sammanlagda fordringar på cirka 34 miljoner kronor för outnyttjade flygbiljetter. De fick ingen ersättning av konkursförvaltaren."
mohei
Aktiv medlem
Konkursförvaltaren och kreditkortsbolaget är väl inte samma sak?
"När Göteborgsbaserade Goodjet gick i konkurs i januari 2003 hade mer än 10.000 resenärer hade då sammanlagda fordringar på cirka 34 miljoner kronor för outnyttjade flygbiljetter. De fick ingen ersättning av konkursförvaltaren.
Har inställda resor sålts efter att bolaget hamnat på obestånd kan styrelsens ledamöter bli personligt ansvariga.
Detta är upp till konkursförvaltaren att reda ut.
En annan möjlighet är om du betalat resan med ditt kreditkort. Du bör kontrollera med ditt kreditkortsföretag om vilket försäkringsskydd som finns."
Varför tummen ner för mitt tips?
"När Göteborgsbaserade Goodjet gick i konkurs i januari 2003 hade mer än 10.000 resenärer hade då sammanlagda fordringar på cirka 34 miljoner kronor för outnyttjade flygbiljetter. De fick ingen ersättning av konkursförvaltaren.
Har inställda resor sålts efter att bolaget hamnat på obestånd kan styrelsens ledamöter bli personligt ansvariga.
En annan möjlighet är om du betalat resan med ditt kreditkort. Du bör kontrollera med ditt kreditkortsföretag om vilket försäkringsskydd som finns."
kiwawa
Aktiv medlem
mohei skrev:
Konkursförvaltaren och kreditkortsbolaget är väl inte samma sak?
Jag tackar för ditt tips, tummen ner var för Goodjets konkurs där resenärerna inte fick tillbaka sina pengar.
ulltand
Aktiv medlem
theseal
Aktiv medlem
Att företag man handlar med kan begäras i konkusr är väl något man måste ta i beräkning varje gång man lättar på lädret oavsett om det är värmeljus, bilar eller flygbiljetter som köpes.
Jag kan väl säga att jag tjänat in eventuell biljettförlust många ggr genom att flyga med FlyMe. Jag hade idag dock inga biljetter bokade i detta bolag så för mig så innebar det ingen förlust.
Varför så bitter Monica?
Jag tycker givetvis synd om alla som förlorat pengar eller är strandade på annan ort, speciellt som konkursen sker Torsdag natt med fredag som är en stor resedag med fullbokade flighter. Hoppas alla kommer hem till sina familjer till helgen ändå.
Jag kan väl säga att jag tjänat in eventuell biljettförlust många ggr genom att flyga med FlyMe. Jag hade idag dock inga biljetter bokade i detta bolag så för mig så innebar det ingen förlust.
Varför så bitter Monica?
Jag tycker givetvis synd om alla som förlorat pengar eller är strandade på annan ort, speciellt som konkursen sker Torsdag natt med fredag som är en stor resedag med fullbokade flighter. Hoppas alla kommer hem till sina familjer till helgen ändå.
mohei
Aktiv medlem
Varför tror du att jag är bitter? Hade jag en massa sura smilies i mina inlägg? ;-)
Nej, det var bara en tanke som dök upp om lågprisbolagen. Jag har aldrig flugit med ett lågprisbolag och lär nog inte göra det heller pga den stora risken att förlora pengar.
Sist jag flög reguljärt var det med SAS.
Nej, det var bara en tanke som dök upp om lågprisbolagen. Jag har aldrig flugit med ett lågprisbolag och lär nog inte göra det heller pga den stora risken att förlora pengar.
Sist jag flög reguljärt var det med SAS.
fredrikru
Aktiv medlem
Ryan Air går till skildnad mot många andra bolag med vinst.
Hela Ryan Air boknings system kostar mindre än vad cheferna får som bonus på SAS.....
Har länge varit känt att FlyMe har gått dåligt så det har varit lite Poker att boka långt förväg...
Själv åkte jag med FlyMe mellan Göteborg Stockholm Måndag till Tisdags så jag är glad att jag hadde tur och slapp boka om min biljett. FlyMe var typ 1000kr billigare än SAS och Malmöaviasion (som även var slutsålt)..
Oki. Nu kan man börja samla lite poäng igen
// Fredrik
Hela Ryan Air boknings system kostar mindre än vad cheferna får som bonus på SAS.....
Har länge varit känt att FlyMe har gått dåligt så det har varit lite Poker att boka långt förväg...
Själv åkte jag med FlyMe mellan Göteborg Stockholm Måndag till Tisdags så jag är glad att jag hadde tur och slapp boka om min biljett. FlyMe var typ 1000kr billigare än SAS och Malmöaviasion (som även var slutsålt)..
Oki. Nu kan man börja samla lite poäng igen
// Fredrik
jonas_lindquist
Aktiv medlem
kiwawa
Aktiv medlem
Tack för tipset, men jag riskerar att missa anslutningsflyget på Arlanda:-(
mohei
Aktiv medlem
Konsumentverket har info om konkursen.
Bussmicke
Aktiv medlem
mohei skrev:
Aha!
Det verkar som om man ska ha gott om pengar då man flyger med lågprisbolagen. Pengar som man har råd att förlora vid eventuell konkurs eller pengar på banken om man skulle bli strandsatt i utlandet.
Ryanair kanske man också bör undvika?
Man kanske får vad man betalar för...
Hans William
Aktiv medlem
Bolagsplundring? Som alltid vandrar pengarna från de många med små tillgångar till de redan rika.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1013411,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1013411,00.html