Bara för att du har så trevlig ton Mats så ska jag skriva ett inlägg till i denna tråden.
Du vill veta om din blixt är snabbast på full effekt eller på lägre, själv tror du på full effekt.
Anders som säljer blixtar säger att dom är snabbast på full effekt men det är inte så stor skillnad på olika effektlägen på samma blixt.
Jag ger dig en länk till en sida som skriver följande:
"It is said that studio lighting is slower when used at the low power settings (which is the opposite of speedlight units). This can be seen, but it is not a large factor. It is much more noticeable that low power units made with smaller capacitors are faster than high power units made with larger capacitors."
Stämmer ganska bra med din och Anders åsikt,även med min för den delen.
Med andra ord så är det ganska troligt att så är fallet, dessutom så finns det tydligen en elektronisk formel ( RC nånting ) som gäller för urladdning av kondensatorer som oxå pekar åt samma håll.
Vill du ha ännu mer bevis förslår jag att du kontaktar Bowens och ställer frågan till dom.
Förövrigt så kan jag oxå berätta att din 750 Ws blixt är snabbare än dom andra två p.g.a att den är konstruerad med en annan typ av blixtkälla alltså är det inte samma serie som dom andra och ej heller jämförbara vad det gäller hastighet.
Den ljuskällan som sitter i din 750Ws model har 3 elektriska kontaktpunkter istället för två som det är i dom andra. Det gör ju i princip att den på sätt och vis har två ljuskällor istället för en och blir p.g.a detta snabbare.
Nu tänker jag inte fundera mer på det här utan försöka leta upp lösningar på mina egna funderingar istället, då du verkar klara dig själv.