Annons

Fjärrutlösare

Produkter
(logga in för att koppla)

Ceeso

Avslutat medlemskap
Kanske en dum fråga men jag har köpt en fjärrutlösare från Nikon (200 kr) men jag fick inte med några instruktioner om hur man ska göra. Någon som kan förklara för mig?
 
Tack för svaret. Men det hjälpe tyvärr inte så mycket då min kamera inte alls reagerar på knapptryckningen.
 
jaha, var i menyn hittar jag det? Känner mig jätte dum.

Du vet i "informationsskärmen", där man kan välja ISO, vitbalans osv. I menyraden till höger finns det en som heter "Tagningsläge".
Den står normalt sätt på S eller, men den ska du ändra till symbolen längst ner som ska föreställa en fjärrutlösare.

Jag har inte min D60 hemma, men om jag minns rätt är det så.
 
Tack så mycket, nu löste det sig. Tycker att det var lite dåligt att inte en instruktion medföljde då alla inte har erfarenhet av en fjärrutlösare tidigare.
 
Utan avsikt att vara dryg, men ML-L3 används ju till många olika kameror, allt från D70 via D50, D40, D40x och D60 till D3000 och D5000 (och kanske nån mer som jag missat?), och man gör inte lika på alla kameror (och de flesta av dem fanns inte ens på marknaden när denna fjärr lanserades), så det är ju mest logiskt att klämma in det i manualen till kameran. Fjärren i sig är ju inte så avancerad, det är bara en knapp att trycka på.
 
Jag förstår. Grejen är den att jag inte har manualen här hos min pojkvän, annars hade jag absolut kikat i den, den är underskattad.
 
tjoo, Jag har inhandlat mig en ML-L3 idag men jag får den inte att funka Jag har en Nikon D50 är det samma instruktioner till den som D60 för då hittar jag inte.
//Anna
 
På D50 tror jag att man trycker ner knappen som sitter till vänster om knappen för exponeringskompensationen och rullar på hjulet.
Då borde det först dyka upp en symbol för självutlösare och om man rullar ett snäpp till för fjärr och sedan för fjärr med tidsfördröjning, eller något i den stilen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.