Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fjärrutlösare
- Trådstartare Ceeso
- Start datum
fiddeh
Aktiv medlem
Google hittade en liten guide:
http://www.ehow.com/how_5089360_use-nikon-mll.html
http://www.ehow.com/how_5089360_use-nikon-mll.html
Harubla
Aktiv medlem
Tack för svaret. Men det hjälpe tyvärr inte så mycket då min kamera inte alls reagerar på knapptryckningen.
Var det Nikons ML-L3 du köpte?
Då är det bara att ställa in fjärrutlösare i menyn och sedan trycka av.
Ceeso
Avslutat medlemskap
Var det Nikons ML-L3 du köpte?
Då är det bara att ställa in fjärrutlösare i menyn och sedan trycka av.
jaha, var i menyn hittar jag det? Känner mig jätte dum.
Harubla
Aktiv medlem
jaha, var i menyn hittar jag det? Känner mig jätte dum.
Du vet i "informationsskärmen", där man kan välja ISO, vitbalans osv. I menyraden till höger finns det en som heter "Tagningsläge".
Den står normalt sätt på S eller, men den ska du ändra till symbolen längst ner som ska föreställa en fjärrutlösare.
Jag har inte min D60 hemma, men om jag minns rätt är det så.
dumbo
Aktiv medlem
Utan avsikt att vara dryg, men ML-L3 används ju till många olika kameror, allt från D70 via D50, D40, D40x och D60 till D3000 och D5000 (och kanske nån mer som jag missat?), och man gör inte lika på alla kameror (och de flesta av dem fanns inte ens på marknaden när denna fjärr lanserades), så det är ju mest logiskt att klämma in det i manualen till kameran. Fjärren i sig är ju inte så avancerad, det är bara en knapp att trycka på.
dumbo
Aktiv medlem
På D50 tror jag att man trycker ner knappen som sitter till vänster om knappen för exponeringskompensationen och rullar på hjulet.
Då borde det först dyka upp en symbol för självutlösare och om man rullar ett snäpp till för fjärr och sedan för fjärr med tidsfördröjning, eller något i den stilen.
Då borde det först dyka upp en symbol för självutlösare och om man rullar ett snäpp till för fjärr och sedan för fjärr med tidsfördröjning, eller något i den stilen.