Annons

Fjärrutlösare aktiv hur länge?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anteman

Aktiv medlem
Meningen var att jag skulle fota med frärrutlösare till min D70. Men maxtiden som kameran väntar på signal från frärrkontrollen är 15 minuter, vilket i mitt fall var för kort tid. Så kameran gick tillbaka till "vanligt" läge och det blev inga bilder när jag tryckte på fjärrkontrollen. Någon som vet hur lång tid kameran väntar på D80 och D200?

På D80 går det att ställa in hur länge kameran skall vänta på signal från fjärrkontrollen från 1min till max 15 min. Vill man ha längre tider så antar jag att man får använda sig av sladdkontroll.

Det är alltså så.
Jag kunde inte använda mig av sladd, dels för att det inte går på D70 men framför allt för att jag var för långt ifrån kameran i ett kapell. Eftersom jag var tvungen att lämna kapellet innan ceremonin började och inte fick gå in igen förrän efter 15 minuter så gick kameran tillbaka till standard läget. Så trist med en sådan begränsning när batteriet i kameran lätt skulle klara timmar.
Men det finns väl extern fjärrstyrning till D200, hur lång tid kan den vänta innan den stänger av funktionen?
D70 väntar också 1-15 minuter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar