Annons

Finns svenska webalbum?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vill ha svensk sida då jag hellre vill ha ett svenskt avtal som reglerar villkoren.
Det handlar alltså om juridiken.

Tack för alla tips!!
Det är verkligen kul att så många är så hjälpsamma!!

Jag rekommenderar också JAlbum. Jag är verkligen ingen fena på hemsidor men tyckte det var ganska enkelt att använda programmet. Att det är på svenska är också ett plus.
Här är mina bilder presenterade av JAlbum:
http://www.poteta.se/album

Vill ha svensk sida då jag hellre vill ha ett svenskt avtal som reglerar villkoren.
Det handlar alltså om juridiken.

Tack för alla tips!!
Det är verkligen kul att så många är så hjälpsamma!!

Förtydligande; Tycker vi har bättre konsumentlagstiftning i Sverige, dvs. gillar inte avtal på 30-70 sidor för privatpersoner (om det inte behövs alltså).

Knappast relevant. Varken Youtube, Wikipedia, Picasa eller Flickr har servrar i Sverige och de går sällan långsamt.

Det är nästan alltid konsumentnätet som är gränssättande när det gäller hastighet. Uppgradera ditt bredband om du tycker att det går långsamt.

Om man har svenskar som målgrupp är det väl onödigt att skicka trafiken till andra länder om det inte behövs? Även om vi nu har väldigt bra bandredd mot omvärlden tar ju all trafik plats, och dessutom är det inte alla som har möjlighet att uppgradera sitt bredband.

Fotosidans album/portfolio tycker jag är ett bra alternativ för att visa bilder så länge man står ut med att de inte kan vara större än 1024 pixlar på längsta ledden. Själv laddar jag upp mina bilder till flickr i full storlek (då jag inte bryr mig om ifall det är svenska villkor, svenska tittare eller krångliga villkor, och det är den sajt jag tycker ger mig mest för pengarna).

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto