Annons

Finns intresse för fotoresa till Pripyat i sommar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det tog ett år Henrik, men det är nog den mest genomarbetade skildringen av de jag sett från oss resenärer. Snygga bilder och annorlunda vinklar.
Well done!
 
Kul att höra att ni gillar det!

Nu har jag lagt upp mer om själva olyckan:

http://folkfritt.se/tjernobyl-olyckan/

- Kan ett bonussystem spränga ett kärnkraftverk?
- Vad hade hänt om det varit helt nytt bränsle i kärnkraftverket?

Frågor som jag förstår ni gått och klurat länge på.
 

Bilagor

  • chernobyl_teknik01-2.jpg
    chernobyl_teknik01-2.jpg
    92.9 KB · Visningar: 1,000
Mkt bra gjort. Snygg sammansättning av det hela. Tycker dock att en hel del av bilderna känns kusligt bekanta (fotade vi alla samma saker???)
 
SVT visar i kunskapskanalan en dokumentär om Pripyat och Tjernobyl just nu (även 17/12).

Ser t o m ut att var vår guide!
 
2010?

Ingen aning vart man ska skriva men en sån resa vore underbart att fåva med om. Nån som vet om det kommer att arrangeras nån detta år? är isf grymt sugen att hänga med.
 
Naturligtvis är det mycket roligare att vara ett gäng galna fotografer som vi var än att åka ensam. Å andra sidan är väl Pripyat ett av Kievs större turistmål nu och var det också för 2 år sedan.
Så att åka dit själv om man är intresserad är inget problem. KIev är också en trevlig stad.
Skulle sedan Oskar orka med att arrangera ännu en resa så är det bara att tacka för grädden på moset.
Bland oss som var med finns det några som vill åka igen. De flesta av oss verkar dock nöjda med att "been there, done that". Fast den resan vill jag inte ha ogjord för allt smör i Småland.
Så peppa Oskar och se om han har möjlighet och lust att fixa en resa också i år. Han är en av världens bästa och trevligaste "reseledare"!
 
Åka själv törs jag nog inte o frun skulle nog va utom sig av oro om jag drog ensam :) men som sagt, finns el kommer det finnas möjlighet att åka men nån el nån grupp så.
 
2010?

Jag hade egentligen för avsikt att fixa en resa förra året också. Nu blev det inte så av olika anledningar. Dels hade jag mycket på jobbet - ett projekt som skulle avslutas och driftsättas, med resor över atlanten, övertid etc som det förde med sig.

Dessutom så var det - faktiskt kan man säga - lite eftersviter av Chernobylresan -08 som gjorde att jag hade allderles för mycket att tänka på även på fritiden.

Jag bytte nämligen samtidigt bort min fru mot en stadig flickvän - faktiskt samma flicka som de av er som var med på Shooters-kvällen samma dag som Chernobyl träffat. (Och för er som inte var på nattklubben men på promenaden dagen efter, så vet ni med andra ord anledningen till att jag var rödögd och helt borta på grund av sömnbrist).

Så, förra sommaren var en rätt kaotisk tid i mitt liv.

Nåväl. Nog om de trapatserna.

2010, då? Jo, jag ska faktiskt till Kiev ett halvår även i år, och även om jag inte vågar lova något, så är det inte alls omöjligt att det kan bli en Chernobyl-resa anordnad till sommaren.

Så vi kan väl börja med att göra en liten snabb undersökning här i forumtråden och se om det finns intresse. Gör det det så fixar lägger jag upp det som en träff här på Fotosidan.

Så ni som är intresserade; skriv ett inlägg och tala om ifall ni är lite intresserade, seriöst intresserade, i princip redan bestämt er, och om ni har ett speciellt önskemål om ungefär när i tiden som skulle passa.
 
2010!

Så vi kan väl börja med att göra en liten snabb undersökning här i forumtråden och se om det finns intresse. Gör det det så fixar lägger jag upp det som en träff här på Fotosidan.

Så ni som är intresserade; skriv ett inlägg och tala om ifall ni är lite intresserade, seriöst intresserade, i princip redan bestämt er, och om ni har ett speciellt önskemål om ungefär när i tiden som skulle passa.

Förra resan var kanon och den måste bara repeteras, ja, jag är verkligt intresserad!

Det enda som kan stoppa mig är nog om det blir en heltokig tid. Undvik helst semesterperioden w26 - w32.
 
Jag kan absolut tänka mig en resa till, om det ingår besök på Shooters även denna gång:) Tror Viktor har några bilder från kvällen och anledningen till de röda ögonen;)

Jag hade egentligen för avsikt att fixa en resa förra året också. Nu blev det inte så av olika anledningar. Dels hade jag mycket på jobbet - ett projekt som skulle avslutas och driftsättas, med resor över atlanten, övertid etc som det förde med sig.

Dessutom så var det - faktiskt kan man säga - lite eftersviter av Chernobylresan -08 som gjorde att jag hade allderles för mycket att tänka på även på fritiden.

Jag bytte nämligen samtidigt bort min fru mot en stadig flickvän - faktiskt samma flicka som de av er som var med på Shooters-kvällen samma dag som Chernobyl träffat. (Och för er som inte var på nattklubben men på promenaden dagen efter, så vet ni med andra ord anledningen till att jag var rödögd och helt borta på grund av sömnbrist).

Så, förra sommaren var en rätt kaotisk tid i mitt liv.

Nåväl. Nog om de trapatserna.

2010, då? Jo, jag ska faktiskt till Kiev ett halvår även i år, och även om jag inte vågar lova något, så är det inte alls omöjligt att det kan bli en Chernobyl-resa anordnad till sommaren.

Så vi kan väl börja med att göra en liten snabb undersökning här i forumtråden och se om det finns intresse. Gör det det så fixar lägger jag upp det som en träff här på Fotosidan.

Så ni som är intresserade; skriv ett inlägg och tala om ifall ni är lite intresserade, seriöst intresserade, i princip redan bestämt er, och om ni har ett speciellt önskemål om ungefär när i tiden som skulle passa.
 
Så vi kan väl börja med att göra en liten snabb undersökning här i forumtråden och se om det finns intresse. Gör det det så fixar lägger jag upp det som en träff här på Fotosidan.

Så ni som är intresserade; skriv ett inlägg och tala om ifall ni är lite intresserade, seriöst intresserade, i princip redan bestämt er, och om ni har ett speciellt önskemål om ungefär när i tiden som skulle passa.
Jag är "seriöst intresserad" om tiden passar. Av bilderna från förra omgången att döma passar hösten bra - dämpade färger i naturen gör sig bra till den förstörda miljön. Personligen har jag annars inga egentliga preferenser på tid.
 
Så vi kan väl börja med att göra en liten snabb undersökning här i forumtråden och se om det finns intresse. Gör det det så fixar lägger jag upp det som en träff här på Fotosidan.

Kan för övrigt meddela att min flickvän halvt om halvt (efter lite påtryckning) lovat att guidea på en UE-tur i Kiev också om intresse finns (vilket jag förmodar att det gör).

Hon har hyffsad koll på övergivna byggnader etc och många kontakter som har riktigt bra koll eftersom hon är aktiv city-questare (ett slags puzzel/geolocation-spel som till stor del utspelar sig i övergivna byggnader, se länken om du vill veta mer; http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8309999.stm)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.