Annons

Finns intresse för fotoresa till Pripyat i sommar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Känns sparsamt med intresse från gruppen som var med senast... Jag kommer nog se mig om efter andra liknande resor...
 
Känns sparsamt med intresse från gruppen som var med senast... Jag kommer nog se mig om efter andra liknande resor...

John,
Du får ursäkta men jag vet inte om du var med sist. Vi var några stycken. Vissa lärde man känna bättre och några knappt alls.
Tycker inte du skall lägga någon vikt vid att vi som var där inte är så intresserade av att åka tillbaka. Några av de jag känner från förra resan har dock uttryckt intresse för att åka igen.
De flesta av oss som åker på denna typ är nog av typen ¨bin there and done that¨inklusive jag själv.
Oscar fixade en toppenresa som det är svårt att hitta en motsvarighet till utan att addera en nolla på kostnaden. Både Pripyat och Kiev var en upplevelse. Har man inte varit där så bör man åka dit för att kunna bocka av detta unika sunkiga ställe och få något att berätta för barnbarnen dessutom. Så ni som är intresserade kan jag bara rekommendera att haka på om Oscar orkar ordna ännu en resa. Upplevelsen är unik. Att fixa samma resa själv skulle vara dyrt och komplicerat.
 
Tog mig friheten att kolla igenom tråden från den punkten där det börjades skrivas om en ny resa. Har gjort en liten lista över de som har visat intresse. Då har jag tagit med allt från "Jag SKA dit" till "kanske eventuellt om det inte krockar med något annat".

Här är listan.

Oscar Mannbro
Johan Carlswärd +3?
Stefan Karlsson
Ola Eriksson
Bo Johnsson
Agnetha Lundberg [LFK]
micke ahlen +1
Magnus Bäckesjö
Daniel Selin
Per-Olov Johansson
Bengt Karlsson
Erik Wåhlander
Olle Andersson
Marcus Bengtsson

Om jag har lagt till någon av misstag eller glömt någon så kopiera listan och modifiera den i ett eget inlägg.
 
Jag är fortfarande på. Visst allt kan ju hända under tiden. Har även en fd kollega uppvuxen i Kiev som kommer vara där under sommaren och kan hjälpa till med guidning i stan.
 
John,
Du får ursäkta men jag vet inte om du var med sist. Vi var några stycken. Vissa lärde man känna bättre och några knappt alls.
Tycker inte du skall lägga någon vikt vid att vi som var där inte är så intresserade av att åka tillbaka. Några av de jag känner från förra resan har dock uttryckt intresse för att åka igen.
De flesta av oss som åker på denna typ är nog av typen ¨bin there and done that¨inklusive jag själv.
Oscar fixade en toppenresa som det är svårt att hitta en motsvarighet till utan att addera en nolla på kostnaden. Både Pripyat och Kiev var en upplevelse. Har man inte varit där så bör man åka dit för att kunna bocka av detta unika sunkiga ställe och få något att berätta för barnbarnen dessutom. Så ni som är intresserade kan jag bara rekommendera att haka på om Oscar orkar ordna ännu en resa. Upplevelsen är unik. Att fixa samma resa själv skulle vara dyrt och komplicerat.

Det är lugnt, jag var inte med sist. Blev jättesugen när jag hittade tråden om att åka på nytt, men traska runt i radioaktiva områden o plåta skrot har väl fått intresset att svalna lite. Förstått att det är detta en ny resa kommer o handla om?
Om det inte finns nån separat mailtråd hos er som åkte senast så har det ju dessutom varit rätt "been there, done that" i tråden sista tiden. Intresset hos mig ligger mest i att se lite mer av öst o Ryssland. Så jag ligger väl på lut till en sån resa, men kommer ändå att följa upp tråden. Så där finns kvar ett visst intresse för min del också.
 
Om en nyinspelning av Stalker kommer blir det nog i Chernobyl området.Själv nöjer jag mig nog med Elenas hemsida...
 
Har det spikats någon tidpunkt ännu? Är ev. intresserad, men det beror på när det ska åkas.

/Björn
Tog mig friheten att kolla igenom tråden från den punkten där det börjades skrivas om en ny resa. Har gjort en liten lista över de som har visat intresse. Då har jag tagit med allt från "Jag SKA dit" till "kanske eventuellt om det inte krockar med något annat".

Här är listan.

Oscar Mannbro
Johan Carlswärd +3?
Stefan Karlsson
Ola Eriksson
Bo Johnsson
Agnetha Lundberg [LFK]
micke ahlen +1
Magnus Bäckesjö
Daniel Selin
Per-Olov Johansson
Bengt Karlsson
Erik Wåhlander
Olle Andersson
Marcus Bengtsson

Om jag har lagt till någon av misstag eller glömt någon så kopiera listan och modifiera den i ett eget inlägg.
 
Är fortfarande mkt intresserad, de +3 kan bli färre, beror på vilken dag man frågar dom... Beror även på datum etc men om jag kan så...

Vill hinna med bättre mentalt denna gång. Svårt att få ett grepp om effekterna av denna katastrof på en gång. Jmfr att se en film första gången. Tror fler med mig mellan den glada chaufförens ivriga tutande fotade allt, mer kvantitet än kvalitet... Ska försöka rama in en känsla bättre denna gång.

Tips till alla som vill åka / kommer att åka i år eller ska åka i framtiden. Förutom de böcker som ref tidigare i tråden är youtube fullt med filmklipp där både orsaken till olyckan och dess effekter beskrivs i detalj!
 
Tidpunkten är aningens betydelsefull, åtminstone för mig, semsterperiod redan spikad, men med hyfsad framförhållning går det nog bra klämma in några extra lediga dagar om resan blir av vid annan än tidpunkt :)

/B
 
Hej! Sommaren är någorlunda fylld, men vill ändå följa upp möjligheten att följa med på ev resa nedan. La till mitt namn nedan, säg gärna till om ni har nån intern maillista där konversationen rullar på. Dagar att åka på för min del är iaf slutet av v. 29 och v. 32 eller början på v. 31, v. 33 och v. 35.

Helger längre in på hösten passar bättre för mig och kanske för andra. Vi får väl se i tråden hur det blir.

Oscar Mannbro
Johan Carlswärd +3?
Stefan Karlsson
Ola Eriksson
Bo Johnsson
Agnetha Lundberg [LFK]
micke ahlen +1
Magnus Bäckesjö
Daniel Selin
Per-Olov Johansson
Bengt Karlsson
Erik Wåhlander
Olle Andersson
Marcus Bengtsson
John Cristiansson
 
Ändringar för min del är att jag fick mer ledighet hela v. 31 o 32, men tar den här resan o tråden lite löst bland svaren som mer sällan trillar in här...
 
Hej! Sommaren är någorlunda fylld, men vill ändå följa upp möjligheten att följa med på ev resa nedan. La till mitt namn nedan, säg gärna till om ni har nån intern maillista där konversationen rullar på. Dagar att åka på för min del är iaf slutet av v. 29 och v. 32 eller början på v. 31, v. 33 och v. 35.

Helger längre in på hösten passar bättre för mig och kanske för andra. Vi får väl se i tråden hur det blir.

Oscar Mannbro
Johan Carlswärd +3?
Stefan Karlsson
Ola Eriksson
Bo Johnsson
Agnetha Lundberg [LFK]
micke ahlen +1
Magnus Bäckesjö
Daniel Selin
Per-Olov Johansson
Bengt Karlsson
Erik Wåhlander
Olle Andersson
Marcus Bengtsson
John Cristiansson
Dan Svärdh
 
Ber om ursäkt för att jag inte varit så aktiv...har haft fullt upp...som läget ser ut nu så blir nog resan framåt slutet av augusti eller september...hoppas att det inte ställer till det för allt för många.

Återkommer med mer info!
 
Ber om ursäkt för att jag inte varit så aktiv...har haft fullt upp...som läget ser ut nu så blir nog resan framåt slutet av augusti eller september...hoppas att det inte ställer till det för allt för många.

Återkommer med mer info!

Tack för ditt engagemang :)

Slutet av augusti eller i september fungerar för mig, dvs efter semesterperioder, bara det är en hyfsad framförhållning, både utifrån billigare beställa flyg/hotel en tid i förväg, och boka ledigt på jobbet 1-2 dagar före/efter en helg.

/B
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.