Flash Gordon
Aktiv medlem
Det tog ett år Henrik, men det är nog den mest genomarbetade skildringen av de jag sett från oss resenärer. Snygga bilder och annorlunda vinklar.
Well done!
Well done!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snyggt och genomarbetat!Tro det eller ej men såhär knappt ett år efter resan så har jag faktiskt fått upp min reseberättelse:
http://folkfritt.se/chernobyl/
Tro det eller ej men såhär knappt ett år efter resan så har jag faktiskt fått upp min reseberättelse:
http://folkfritt.se/chernobyl/
Ser t o m ut att var vår guide!
SVT visar i kunskapskanalan en dokumentär om Pripyat och Tjernobyl just nu (även 17/12).
Så vi kan väl börja med att göra en liten snabb undersökning här i forumtråden och se om det finns intresse. Gör det det så fixar lägger jag upp det som en träff här på Fotosidan.
Så ni som är intresserade; skriv ett inlägg och tala om ifall ni är lite intresserade, seriöst intresserade, i princip redan bestämt er, och om ni har ett speciellt önskemål om ungefär när i tiden som skulle passa.
Jag hade egentligen för avsikt att fixa en resa förra året också. Nu blev det inte så av olika anledningar. Dels hade jag mycket på jobbet - ett projekt som skulle avslutas och driftsättas, med resor över atlanten, övertid etc som det förde med sig.
Dessutom så var det - faktiskt kan man säga - lite eftersviter av Chernobylresan -08 som gjorde att jag hade allderles för mycket att tänka på även på fritiden.
Jag bytte nämligen samtidigt bort min fru mot en stadig flickvän - faktiskt samma flicka som de av er som var med på Shooters-kvällen samma dag som Chernobyl träffat. (Och för er som inte var på nattklubben men på promenaden dagen efter, så vet ni med andra ord anledningen till att jag var rödögd och helt borta på grund av sömnbrist).
Så, förra sommaren var en rätt kaotisk tid i mitt liv.
Nåväl. Nog om de trapatserna.
2010, då? Jo, jag ska faktiskt till Kiev ett halvår även i år, och även om jag inte vågar lova något, så är det inte alls omöjligt att det kan bli en Chernobyl-resa anordnad till sommaren.
Så vi kan väl börja med att göra en liten snabb undersökning här i forumtråden och se om det finns intresse. Gör det det så fixar lägger jag upp det som en träff här på Fotosidan.
Så ni som är intresserade; skriv ett inlägg och tala om ifall ni är lite intresserade, seriöst intresserade, i princip redan bestämt er, och om ni har ett speciellt önskemål om ungefär när i tiden som skulle passa.
Jag är "seriöst intresserad" om tiden passar. Av bilderna från förra omgången att döma passar hösten bra - dämpade färger i naturen gör sig bra till den förstörda miljön. Personligen har jag annars inga egentliga preferenser på tid.Så vi kan väl börja med att göra en liten snabb undersökning här i forumtråden och se om det finns intresse. Gör det det så fixar lägger jag upp det som en träff här på Fotosidan.
...lovat att guidea på en UE-tur i Kiev...
...hon är aktiv city-questare (ett slags puzzel/geolocation-spel som till stor del utspelar sig i övergivna byggnader, se länken om du vill veta mer; http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8309999.stm)...