Annons

Finns intresse för fotoresa till Pripyat i sommar?

Produkter
(logga in för att koppla)
För att pejla läget lite:
Vilka åker från Stockholm?
Vilka vill stanna ett par extra dagar i Ukraina?
 
Jag är intresserad av att hänga på men skulle å gärna stanna en/ett par dagar längre om det är fler intresserade.
 
Nu har både jag och en polare (KSJunior här på sidan) anmält oss till denna resa samt bokat flygbiljetter.
Vi kommer att flyga dit den 28:e augusti och hem den 1:a september. Så det blir lite Kiev också.

Vi använde oss av: www.flygresor.se
Våra biljetter gick på ca2100kr, men då med mellanlandning. Utan mellanlandning skulle det gå på ca 500kr mer (och vi är fattiga/snåla studenter).
 
Nu har jag bokat flyg från Göteborg den 29/8 med hemresa 3/9, så jag planerar ett par dagar i Kiev oxå.
 
Nu har jag med bestämt mig. Jag åker med!
Sen att jag är världens minst sociala människa, eller rättare sagt, jag är svårstartad ihop med okända spelar ingen roll...

Vart hittar man billigaste resan från Göteborg? Och vart skall man bo?

/Stefan
 
Jag har nu bokat resa till Kiev. Jag kommer att flyga till Stockholm på kvällen den 28/8 och stanna över tills på morgonen, och flyga ut 07:55 till Kiev. Sparade nästan 1800 på detta jämfört med dom bokbara resor som fanns från Göteborg.

Hur är det med boendet? Det hade ju vart kul om man bor ganska samlat.
Någon som vill samordna? Eller som också skall resa ensam och vill dela rum?

/Stefan
 
Jag åker med SAS från Köpenhamn vid lunchtid 29/8 och hem igen (SAS till Köpenhamn) 3/9 på eftermiddagen. Direktflyg.

Även jag sökte via www.flygresor.se men länkades över till Travelstart där beställningen gjordes - fantastiskt smidiga sökmotorer!

Oscar!
Har det någon betydelse var i Kiev man hittar sitt boende - var är uppsamlingsplatsen på morgonen 30/8 belägen?! Och vilket område i stan är trevligast för promenader och att ta sig en öl?
 
Centralt är naturligtvis enklast. Uppsamling kommer att ske vid centraltorget (Maidan Nezalezhnosti).

Kiev har ett kanonbra tunnelbanesystem (i klass med Moskva) och en enkelresa vart som helst i hela tunnelbanesystemet kostar 60 öre. Taxi är också billigt, en resa inom Kiev brukar gå på 20-50 gryvna (en gryvna = 1,20 kr). Det går med andra ord att ta sig runt ganska enkelt även om man bara bor halvcentralt.

Trevligast för promenader är centrala stan och området Podol.
 
Jag har nu bokat boende på ett Youth Hostel.
Det ligger 2,3km från ovan nämnt torg.
Dom hade 2 bed dorm, så det är inte så farligt om man måste dela med en okänd.
Jag kommer stanna 4 nätter (28/8-1/9). Kostnaden för detta vart 132 dollar.
Kolla på denna länken.
http://hihostels.com.ua/en/hostel_ukr/hostel_yaroslav/

Om du vill bo där, så skriv med att du vill dela rum med mig, kanske kan dom ordna det.

/Stefan Karlsson
 
Har bokat mig på resan. Åker från Göteborg Fredagen den 29/8 och hem igen Onsdagen den 3/9.

Mail till Oskar med uppgifter skickar jag så fort jag kommer hem (har inte passnummret i huvudet).

Har jag räknat rätt och fått det till 6pers inklusive mig? Kom igen, fler kan vi väl bli...

/Andreas
 
hazard skrev:
Har jag räknat rätt och fått det till 6pers inklusive mig? Kom igen, fler kan vi väl bli...

I skrivande stund är det 8 anmälda...skulle tro att det blir några till (det är ju semestertider, så många har väl lite begränsad åtkomlighet till Internet etc).

Men någonstans runt 8-12 pers är ganska lagom...blir man för många så blir det folk överallt och svårt att få bilder utan folk med :)
 
Jag väntar på klartecken för ledighet sen kommer jag anmäla mig. Kan man ta med någon som inte är medlem på Fotosidan?
 
the_chunk skrev:
Jag väntar på klartecken för ledighet sen kommer jag anmäla mig. Kan man ta med någon som inte är medlem på Fotosidan?

Ja, självklart kan du göra det, fast för enkelhets skull (så att jag har allt samlat och inte missar något) så är det kanske lättast om personen i fråga skapar ett gratiskonto på FS om den har möjlighet, jag tror inte att det går att boka sig där annars.
 
Jag har mailat en förfrågan till samma ställe (Sherborne Guest House) som Andreas nämner ovan. Har inte fått svar än.
 
Jag flyger från Arlanda 29/8 kl.7:55
Väntar också på bekräftelse från Sherborne Guest House men har inte hört något än.
Hemresa blir tisdagen den 2/9

/Christer
 
Ananda18 skrev:
Jag flyger från Arlanda 29/8 kl.7:55
Väntar också på bekräftelse från Sherborne Guest House men har inte hört något än.
Hemresa blir tisdagen den 2/9

/Christer

Då hamnar vi på samma flight! Kolla efter nån med kameraväska som ser trött ut. Flyger upp från Gbg kvällen innan då jag sparar massa pengar på det, och kommer väl inte ha sovit så mycket... :)

/Stefan
 
Jag har fått svar från Sherborne. Det fanns inga enkelrum kvar, men jag har ett dubbelrum för $165 per natt. Har någon lust att dela?

Jag anländer den 29:e och åker den 3:e (5 nätter)

/Andreas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.