Annons

Finns det orgelläktare i Rättviks Kyrka?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dadigan

Avslutat medlemskap
Hej alla.

Jag ska fotografera ett bröllop i Rättviks kyrka i september och jag undrar om någon vet ifall det finns en orgelläktare där?

Är det dessutom någon som skulle kunna skicka en eller annan bild av hur kyrkan ser ut inuti så är jag oändligt tacksam!

Försommarhälsningar
Daniel

Varför åker du inte dit och kollar,
så ser du ju vad som behövs?

:: Susanne ::

Om du har så god tid på dig så är det absolut bäst att åka dit och kolla runt lite. Känns nog tryggare än att komma dit direkt på bröllopet och inte känna till kyrkan sen innan.

Visst ska jag åka och titta på kyrkan -vet inte riktigt än när jag hinner bara. Jag planerar att köpa lite speciell utrustning ifall det finns läktare och då är det bra om jag hinner göra det i riktigt god tid så att jag hinner testa den.

Jag var där i vintras på ett bröllop. Har för mig det var en orgelläktare ovanför ingången mitt emot altaret som står i andra kortändan. Jag har bilder åt altarhållet och utifrån trappan men ingenting mot utgången innefrån där jag har för mig orgelläktaren är. Ska kika om jag hinne leta rätt på några illustrativa bilder som jag har på en annan dator under kvällen.

Det är en fin miljö utanför med massa timmrade småbodar och ligger nära siljans strand. (men det kanske du redan visste)

Mvh
Richard

BTW (lite lustigt med så många inlägg och så lite information till Daniel)

Senast ändrad:
Tack ska du ha Rickard, då vet jag att det finns en läktare då och så vitt jag förstår av din beskrivning är den precis rätt placerad. Jag tänkte nämligen sätta en kamera med fjärrutlösare på läktaren medan jag själv står nere på golvet och det är ju lite onödigt att köpa utlösaren om jag inte kan ställa kameran nånstans.

Tänk på att kyrkan är lång. Innebilderna är tagna med 85mm på småbildsfilm (tri-x@800) från tredje bänkraden frammifrån.

Bilagor

• mitten_400.jpg
    mitten_400.jpg
    47.5 KB · Visningar: 156
Och så en ute på trappan med blixt och 40mm. Tyvärr hade jag inte bilder som visade mer om inredningen. Jag kan inte svära på att det var en orgelläktare ovanför ingången men det är vad mitt minne säger mig.

Lycka till

Bilagor

• trappan_400.jpg
    trappan_400.jpg
    47.3 KB · Visningar: 151
Tusen tack!
Jag ska tänka på att kyrkan är lång -kameran på läktaren ska ändå mest ta någon sorts översiktbilder medan jag själv är nere på golvet med telezoom och normal, men det kan naturligtvis ändra sig när jag väl sett det in real life.

Återigen -tack för infon!

ANNONS