Annons

Finns det någon svensk version på elements till Mac?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonson

Aktiv medlem
Efter mycket tvekande och funderande har jag valt att lämna aperture 3 och gå över till LR 3, Då de flesta använder LR 3 är det lättare att få hjälp i forum och på nätet och så är det på svenska. Skulle eventuellt behöva komplettera med elements. finns det någon svensk version av det till mac? Eller kommer v 10 att komma på svenska?
/Simon

Det är ju, tvärt om, lättare att få hjälp på engelska (mycket större utbud av forum, guider, etc) och lättare att hitta rätt kommando/funktion om man vet vad det heter i den engelska versionen.

Håller med, jag tycker det är hopplöst med svenska versioner där man översatt kommandon och begrepp. Det är lättare att hitta olika beskrivningar på nätet och att få hjälp i diverse forum om man håller sig till engelska.

Följande svar fick jag från Adobe för en tid sedan när jag undrade över samma sak.

När det gäller Elements produkterna för Mac så finns de, som du märkt, inte tillgängliga på svenska. Detta beror på att efterfrågan har varit för låg.

Göran Mattsson

Håller med, jag tycker det är hopplöst med svenska versioner där man översatt kommandon och begrepp. Det är lättare att hitta olika beskrivningar på nätet och att få hjälp i diverse forum om man håller sig till engelska.

Det kan vara så att vi äldre är inte lika bra på engelska som ni ungdomar, därför är det bra med svenska i programmen.

Det kan vara så att vi äldre är inte lika bra på engelska som ni ungdomar, därför är det bra med svenska i programmen.

Absolut, visst kan det vara så att språkfärdigheterna skiljer och att man kan föredra svenska. Det är bara min personliga erfarenhet att det ofta blir väldigt krystat när man översätter datorvärldens begrepp och företeelser från engelska originalet eftersom det ofta inte finns några inarbetade motsvarigheter på svenska.

Sedan är jag i och för sig något yngre än du, men inte någon ungdom direkt. :) (52)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto