Annons

Film?

Produkter
(logga in för att koppla)

rikitikitavi

Aktiv medlem
Ok, ska göra en lång repotage resa i thailand om en månad. Tänkte fråga om lite tips för riktigt vackra landskaps bilder men även en grym film för repotage( inte s/v)? har lite egna ideer så klart, men är inte en utpräglad rese fotograf så skulle vara tacksam för lite tips för olika situationer!:)
/Martin.

Superia Xtra 800 är den bästa filmen för reportage, åtminstone på kvällar och nätter. Den går alldeles utmärkt att pressa till iso 1600 och blir helt okej på iso 3200.

Annars så rekommenderar jag fuji superia 200 för dagssljus. Iso 100 kan bli lite dåligt om skulle sitta under ett tak eller i djup skugga.

Tänk bara på att överexponera ca 1 steg alltid på negativ färgfilm! INGA UNDANTAG!

Lycka till!

Superia Xtra 800 är den bästa filmen för reportage, åtminstone på kvällar och nätter. Den går alldeles utmärkt att pressa till iso 1600 och blir helt okej på iso 3200.

Annars så rekommenderar jag fuji superia 200 för dagssljus. Iso 100 kan bli lite dåligt om skulle sitta under ett tak eller i djup skugga.

Tänk bara på att överexponera ca 1 steg alltid på negativ färgfilm! INGA UNDANTAG!

Lycka till!

Hehe tackar:) ja det ska nog gå bra! har försäkerhets skull lite tri med mig( min favorit film) Men tänkte inför en sådan här "färgglad" resa att det skulle vara kul att lämna det s/v lite granna:p

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto