20min brainstormande. Rent spontant.
Vad jag tycker om rent generellt: less is more: visa lite, ge mig detaljkontroll i undermenyer.
Tydligt. Gör sidan övertydlig, höj kontrast. Jag sitter ibland ute i solen och läser forumet. Eller på ett skakigt tåg.
Konsekvent. Jag kan just här hitta fem olika typsnitt, varav Arial står för 99%, men i flera varianter.
Varför högerställa vissa saker?
Måste jag använda ≣ (menyknappen uppe till vänster) när jag har en dator med mus?
Nuförtiden klumpas eposta sidan och lägg upp på sociala medier oftast i en funktion: Dela.
Forumtrådens rubrik är svårfunnen, långt ut till höger. Dessutom passar den dåligt för långa rubriker.
Varför är inte "Koppla produkter" eller "tagga" under ämnesverktyg?
Pilen till "Visa första olästa" är gul och till vänster om dess text/rubrik. Andra pilar är silvergrå och till höger om text/rubrik.
Längst upp står det "Forum". I breadcrumbsen två snäpp ner står det "Fotosidans forum". Redundant info.
"« Föregående ämne | Nästa ämne »" är "POINTING DOUBLE ANGLE QUOTATION MARK"
på andra ställen bläddrar man framåt/bakåt med pilar.
Vissa element på sidan är avrundade, inte alla.
SÖK I FORUM (förlåt att jag skriker) har en knapp som heter "Sök". Sök i en tråd har en knapp, som ser annorlunda ut och heter "Ok".
Tack för att ni förbättrar sidan!
Tack för input. När det gäller forumnsidan(orna) så är det lite bökigt då forumet liksom lever sitt eget liv när det gäller färg/form. Den är extremt krånglig att underhålla och alla frånsteg från original färg/form är väldigt bökiga att få med vid en uppgradering. Därför släpar forumet och är lite ologiskt. Planen är att migrera till en plattform som har bättre responsivt stöd. Det får bli under våren 2015.
När det gäller låg kontrast på vissa saker så är det meningen för att hålla ner de då de inte är centrala i bilden och istället ge mer kontrast till de som är viktiga.