Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Favorit i repris - Gemensam resa till Landsort?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sistaminuten-jesper kommer på att han inte har UV-filter till sitt 28-70/2.8L..

Någon som har nära till en fotobutik som har 77mm filter? Stockholm har ju några fler butiker.....Nere i Skåne är det tunnsått..speciellt med sådana som har 77mm i lager.

Följdfråga: Någon som samtidigt då har tid att köpa ett sådant till mig, för byte mot pengar när vi träffas vid båten?

Hoya HMC eller B+W runt 500-lappen...
 
Jeppe skrev:
Sistaminuten-jesper kommer på att han inte har UV-filter till sitt 28-70/2.8L..

Någon som har nära till en fotobutik som har 77mm filter? Stockholm har ju några fler butiker.....Nere i Skåne är det tunnsått..speciellt med sådana som har 77mm i lager.

Följdfråga: Någon som samtidigt då har tid att köpa ett sådant till mig, för byte mot pengar när vi träffas vid båten?

Hoya HMC eller B+W runt 500-lappen...

Ring mig så kan vi nog lösa problemet.

0708-331509 Pontus
 
Någon som vet hur det är med tillgången på internet? Finns det något Wlan man kan tjyvsurfa på eller ska man hoppas på 3G täckning?
 
Mobiltäckning finns bara om man klättrar upp på de högsta punkterna. Det gäller alla leverantörer.
Glöm internetanslutningar på vandrarhemmet.

/Janne
 
Arleklint skrev:
Mobiltäckning finns bara om man klättrar upp på de högsta punkterna. Det gäller alla leverantörer.
/Janne

Nja, det stämmer inte riktigt. På själva vandrarhemmet som ligger mellan bergssidorna kan nog mottagningen vara lite si och så, men i byn, längs vägen och på andra öppnare områden funkar i alla fall Comviq och Telia alldeles utmärkt.

Pia
 
Om vi åker ut på det sätt som är tänkt känns det fel att känna behov av mobil och internet.
Då är ni på fel tanke: Då är ni på fel plats!
 
Arleklint skrev:
Om vi åker ut på det sätt som är tänkt känns det fel att känna behov av mobil och internet.
Då är ni på fel tanke: Då är ni på fel plats!
Sant!

Vädret verkar bli bättre, det står ju ingen om regn då man söker på nynäshamn på smhi's hemsida...
Dock verkar det kunna bli lite moln.

Har också packat en del. :)
 
Arleklint skrev:
Om vi åker ut på det sätt som är tänkt känns det fel att känna behov av mobil och internet.
Då är ni på fel tanke: Då är ni på fel plats!

Det är helt rätt! Tänket bara inte göra samma miss igen som när jag var på klassresa med min son på Vässarö för några veckor sedan. Hade med mig dator för att titta på bilder samt tömma CFkort men det visade sig att dom hade Wlan täcknig i husen så det hade gått jätte bra att logga in på FS om jag bara hade plockat med mig mitt Wlan kort...

/Pontus

PS. är nog lite arbetskadad och beroende då man jobbar med telefoni och 3G surf på Vodafone ;-) Blir nog nyttigt om det inte är täckning på Öja.
 
Ändrade planer igen. Ursäkta Janne om jag är lite sen att fylla på listan - såg ditt meddelande här tidigare i tråden först nu. För övrigt satsar jag på att kollektivtrafiken fungerar bra imorgon.

Janne Arleklint
P-O Gråd
Olle Bjernulf
Johan Aldor
Patrik Andersson (FREDAG)
Richard Abrahamsson
Bo Aldor
Stefan Johansson (FREDAG)
Fredrik Kols
Pontus Altin
Jesper Ekvall
Martin Svenns (FREDAG)
Göran Segeholm
Christer Folkesson
Lars-Gunnar Jarl (FREDAG)
Mikael Johansson
Lars Lindberg
Sten Moberg
Sonja Cygnel
Anders F Eriksson (PÅ EGEN HAND)
Anders Wånell (PÅ EGEN HAND)
 
Jätteroligt med fler deltagare.
Jag vill bara säga att det vore kul om alla (folk som kommer på fredag + ni som bokat helt själva) ansluter kl 11.10 på bryggan när vi lördagsresenärer anländer.

Då har jag möjlighet att ge info om sovplatser, mattider (för de som betalt för mat) plus en överaskning på lördag eftermiddag.
 
"En överrasking..." Så där direkt?

Har Janne varit hos frisören?
Blir det bröllop på Landsort?
Har Janne gått över till Canon?
Har Janne...

\\Sten
 
Nu väntar vi på att ni alla ska komma hem, vissa mer nöjda än andra och framförallt att ni visar era alster här! Det måste ha varit kanontillfälle att fånga vattnets enorma rörelser!

//Mats
 
Halloj!

Nu är man hemkommen efter en riktigt trevlig helg.
Landsort är alltid lika trevligt tycker jag.

Tack alla för en kul helg. Det är alltid lika roligt att träffa både gamla bekanta såväl som nya människor.

Ha det bra sålänge, så ses vi på fler resor.

/Janne
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.