Annons

Fast i prylträsket.

Produkter
(logga in för att koppla)
Apropå 100 rullar...

...är det nu man ska berätta att man varit duktig under Jul och Nyår och tagit 35 rullar. i huvudsak med en gammal finessbefriad kamera från 1965 med bara normalobjektiv... Många bra bilder blev det i alla fall.

Jag tycker att det ibland är lättare att plåta med mindre utrustning än med en större. Går jag ut med en kamera och ett objektiv ser jag som det objektivet och hittar motiv som passar. När jag har hela ryggan full av utrustning blir det mest en massa släpande och mindre plåtande.
 
Jag är en av ER, inköpsfetishister !

Jag vet inte hur många prylar jag har funderat på att köpa de sista 6 månaderna. Låt se....

Vidvinkel glugg och/eller macro, byta ut min Eos 300 mot en,beg, Eos 1:a eller köpa mig en mellanformatare....Skaffa mig en ljusmätare, bakgrundsfonder med stativ, blixtar, bouncers och diffusorer...Scanner, ny avmasknings ram, torkapparatur, nytt stativ och en bra ryggsäck...osv, osv.

Men, jag har inte de pengar som krävs, på gott och ont. Desutom kan man ju säker bygga hälften själv i trä.....Undrar hur många ritningar och idéer som ligger i skrivbordlådan. Ingen förverkligad ännu.....

Om man skulle ta sina befintliga pinaler och fota lite istället ?!
 
Re: Apropå 100 rullar...

froderberg skrev:
...i huvudsak med en gammal finessbefriad kamera från 1965 med bara normalobjektiv... Många bra bilder blev det i alla fall...


Jag har detta som ett av mina argument för att övertyga mig själv, jättesugen på en manuell gammal kamera, eller varför inte en ny dito, då jag tror att det skulle öka min kreativitet eller förenkla tillvaron på något sätt. Men återigen är det ännu en pryl att bygga på, och så är jag tillbaka i loopen igen:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.