Annons

Förtvivlad, inga bra bröllopsbilder.

Produkter
(logga in för att koppla)

sissily

Medlem
Hej.
Jag gifte mig för några veckor sedan och anlitade då en god vän som inte alls är fotograf att ta porträttkort på oss och bilder i kyrkan. Bilderna blev inte alls bra och jag är så ledsen. Hade jag kunnat vrida tiden tillbaka så hade vi naturligtvis anlitat en riktig fotograf men nu blev det inte så. Jag är helt förtvivlad över att inte ha några kort från vårt bröllop. Bilderna är väldigt gryniga, bakgrunden ibland rörig och färgerna lite märkliga. Jag har försökt leka lite själv i photoshop men man vill ju ha riktigt FINA bilder och det får jag inte till. Finns det NÅGOT jag kan göra eller NÅGON som kan hjälpa mig??? Jag ångrar mej så mycket att jag inte gick till en riktig fotograf och nu är tillfället borta. Någon som kan hjälpa?
Mvh C

Länka gärna till några bilder så folk här kan se hur illa det är.
Annars är det svårt att hjälpa till.
Jesper

Åh, är inte så pigg på att lägga ut bilderna, men om någon är intresserad av att kika om det går att göra något så mailar jag gärna några bilder.
Mvh

Det är just pga detta man inte ska anlita en "god vän" utan en riktig fotograf. Tyvärr är sanningen den att tillfället inte kommer igen, och det är ett värdefullt minne som ska bevaras på finaste sätt. Tyvärr ser jag allt som oftast att man dragit ner på budgeten vad det gäller foto vid bröllop, och man får tyvärr stå sitt kast. Gjort är gjort som man säger men man kan låta andra ta lärdom av ditt beslut att avvara en riktig fotograf.

Beklagar verkligen.

mvh/Ove

Jag är mycket väl medveten om mitt misstag och jag ångrar mej bittert. Tack Mattias, så mycket, för din hjälp.Jag mailar dej.
Mvh
C

Räkna på vad det skulle kosta att klä upp sig igen och ta om bilder med en riktig fotograf, om inte annat kan man ju få riktigt fina bilder då man är mer avslappnad och kan ha mer tid på sig än en stressig bröloppsdag, även om fotografen är "bra" så kan man vara så nervös eller stressad att miner och utryck inte blir bra ändå.

/Magnus

Om man är nära vän till hobbyfotografen man anlitar bör man också fundera på om vänskapen eventuellt kan bli lidande när plåtningen av den viktiga dagen inte blir som någon av parterna tänkt sig.

Johan, vår vänskap har absolut inte blivit lidande av detta. Jag anklagar honom inte alls för att bilderna inte blev som vi tänkt oss. Det var vi som felprioriterade helt enkelt.
//C

sissily skrev:
Kameran är en Nikon coolpix 8800VR,bilderna är 2Meg st och i JPG-format.
//C

Ett tips är att vara lite skeptisk om inte fotografen använder en systemkamera. Med sånna kompaktkameror med grymt liten sensor är det omöjligt att få till ett kort skärpedjup. Det är antagligen det som gör att du upplever bakgrunden som rörig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar