Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förstora bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Reimer_1

Medlem
Hur gör jag bilderna större i photoshop, som alltså visas som en större bild för den andra parten som jag tänkt skicka dem till??.. fast själva filen ska ju helst inte vara större än 2-3 mb

mvh

Bild -> Storlek. Interpolering kallas det. Men kvaliteten blir inte bättre än din originalbild.

Varför vill du förstora bilden?

Hur stor är originalbilden mätt i pixlar (bredd*höjd)?

För att kunna skicka via nätet utan att själva filen är för stor men ändå visas som en ganska stor bild för personen jag skickar den till..

För att kunna skicka via nätet utan att själva filen är för stor men ändå visas som en ganska stor bild för personen jag skickar den till..

Men hur stor är bilden från början då? Hur många pixlar i bredd och höjd?

Om du känner att du behöver förstora en bild för att den ska visas större så måste den ju vara ganska liten från början, d.v.s. det låter inte som en originalfil från en kamera?

Så, hur många pixlar har du bredd*höjd på din fil?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar