Annons

Första svensken med D300

Produkter
(logga in för att koppla)

matti

Aktiv medlem
Precis just nu från friidrotts-VM såg jag en svensk med D300 och långt tele på läktaren. Var en rejäl närbild så det var ingen tvekan, prismahuset med dess avrundade topp på blixten syntes tydligt. Undrar vad han fått ge för den i Japan ;-)

Kul!

mvh / Matti
 
Frågan är om D300 släpps samtidigt i hela världen nu i November, eller om det är just i europa som den släpps nu?

Har New York (t.ex.) och Asien redan fått sina D300?
 
CaesarRex skrev:
För det första är den inte släppt i Japan heller. Nikon har inga klara massproducerade ex vad jag vet.

Jag är i stort sett säker på att det var en D300....har ett ganska "gott öga" ;-) Det var en ganska bastant Nikon med ett påskruvat grepp, dvs inte en D2-serie. Det var inte en D200 (inte heller en gammal D100) och den var för stor för en D80. Framkanten på prismahuset/blixten var jämnt välvt som på D300:an

Kanske nån som gör ett test och fått låna ett förserieex????

/Matti
 
Att det skulle existera test eller förseriekameror precis som det gör med andra produkter är väl inte så konstigt.

Däremot verkar månaden november återkomma i alla releasesammanhang för D300.

Gå in på Nikons globala hemsida och därifrån väljer ni Nikon i lite olika världsdelar.

November överallt!

Med den här framförhållningen skall det väl inte behöva vara kö frampå vårkanten innan D300 kan levereras ;-)
 
Sabud skrev:
Att det skulle existera test eller förseriekameror precis som det gör med andra produkter är väl inte så konstigt.

Däremot verkar månaden november återkomma i alla releasesammanhang för D300.

Gå in på Nikons globala hemsida och därifrån väljer ni Nikon i lite olika världsdelar.

November överallt!

Med den här framförhållningen skall det väl inte behöva vara kö frampå vårkanten innan D300 kan levereras ;-)

Alla kameror testas ju ganska länge i olika beta utförande så .. :) man vet aldrig
 
Nikon har skrapat ihop en massa förserieex av D3 och D300 så att fotograferna i Osaka kan testa det nya.
 
matti skrev:
Precis just nu från friidrotts-VM såg jag en svensk med D300 och långt tele på läktaren. Var en rejäl närbild så det var ingen tvekan, prismahuset med dess avrundade topp på blixten syntes tydligt.
Finns inga D300 till salu i Japan. De kameror som finns idag är betamodeller som används för intestning av kamerainställningar.

Stefan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.