Annons

Prins Carl Philip + Klum

Produkter
(logga in för att koppla)
"Mr Klum, förmodar jag?"

:) Jo, så måste det varit. Prinsen packade ryggsäcken, tog med 20 slavar som bar packning och sedan tog dig sig med möda upp för någon svårtillgänglig flod och hittade Mr. Klum uppe i ett träd någonstans djupt in i djungeln. :)

Eller så ringde hovet till Klum och gav honom ett erbjudande han inte kunde tacka nej till.

Nu ska jag inte ironisera och göra mig lustig över det här sammarbetet. Det måste varit en rolig upplevelese för dem båda.
 
Visst är det roligt för prinsen att han blir hyllad för sina bilder. Men det har ju egentligen inget med hans bilder att göra. Hur snyggt skulle det se ut om hans bilder blev totalsågade av alla kritiker som finns. Gissa vad som skulle toppa Svensk Damtidnings förstasida de kommande 100 veckorna?

Sen har han givetvis inte heller själv sprungit ut och plåtat. Han har såklart haft ett falang på både livvakter och professionella fotografer som sagt: Där, fota där!

Hur många är det av oss vanliga döda som fått praktik på national geographic Skulle en annan ringa dit och be att få praktik så skulle dom bara skratta och lägga på.
 
Är det inte så att monarkin borde avskaffas?

Efter att ha läst i den här tråden och själv skrivit några inlägg börjar jag inse att det är fel att några får förtur till saker i livet bara för att de råkar ha blått blod i ådrorna.

Fast, egentligen är det väl inte något att bry sig så mycket om det här med prinsens räkmacka. Värre är det för de miljontals kineser som får jobba för lägre lön bara för att de inte är födda i rätt provins. Såg ett program där en kille från landsbyggden fick 200 Euro i månaden för att skyffla jord på ett bygge i Shanghai, medan en kille född i Shanghai fick 350 för exakt samma jobb.

Jag tycker det skulle vara kul om någon kunde länka till någon sajt som visar prinsens bilder. Själv har jag inte hittat några och det vore roligt att se dem.
 
(...) Jag tycker det skulle vara kul om någon kunde länka till någon sajt som visar prinsens bilder. Själv har jag inte hittat några och det vore roligt att se dem.

Jag har också letat men har inte heller lyckats hitta några bilder.

En ännu roligare sak är väl ändå Kim Jong Ils konstnärliga kunskaper, eller hans oerhörda förmåga att spela golf (han gick runt en 18-hålsbana på 19 slag första gången han spelade golf). Där kan man snacka om orättvisor.
 
Orättvisor finns överallt.. och när man gnäller för Prinsen glidit in på en räkmacka för han är Prins och det är dags att avskaffa kungahuset..

Då kanske det istället är Presidentens dotter/son som utnyttjar sin kände förälder för att glida in någonstans på en räkmacka??

Vi ser ofta där politiker utnyttjar sin ställning och sitt kontaktnät för att skaffa fördelar åt sig och de sina.. Vari ligger skillnaden..??

Visst i Prinsens fall, har han fötts till sin ställning..

Ibland kanske man istället skall vända på steken och inse att hur duktig Prinsen än må vara i sitt fotograferande.. kommer han ändå aldrig att få sina bilder rättvist bedömda av många.. just för han är prins.. (Obs, jag har inte sett hans bilder) Likadant gäller väl egentligen vilket uppdrag/arbete han och hans syster ger sig in i.. dom kommer aldrig få en chans att bedömas på lika villkor av den enkla anledningen att gemene man, här inte kan/vill vara objektiva..

Här sitter vi i våra stugor och raljerar och spekulerar över saker vi överhuvudtaget inte har en aning om.. det spekuleras tom så mycket.. så tillslut blir spekulationerna nästan en form av sanning för gemene man... Trisst!
 
Ja i mycket så tycker jag faktiskt lite synd om kändisar och kändisbarn, dom kommer inte att få mycket möjlighet att vara "som vanligt folk" och bli bemötta eller bedömda för vad dom är som person och vad dom faktiskt kan. Hur kul kan det vara att ha ett gäng ja-sägare omkring sig som fjäskar och tycker att man är duktigt när man säkerligen är helt medveten själv om hur det egentligen ligger till? Eller om man nu faktiskt är bra på något, hur kul kan det då vara att bli sågad av en massa missunsamma människor bara för att man har ett visst namn eller en känd förälder? Det finns väl en orsak till att många kändisbarn byter namn för att få möjlighet att göra sin egen grej och bli bedömd på egna meriter.
 
Dags att återinföra ursprunget, VALKUNGADÖME? Tycker i så fall att vi även ska få välja prinsar och prinsessor, så att vi kan få en duktig fotograf till prins. Kungen kan få välja drottning själv, men deras barn ska inte kunna födas till några fördelar. Därför bör de inte bli prinsar och prinsessor, utan de ska istället väljas av oss.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.