Loj
Aktiv medlem
KGS skrev:
Ja, när man kan se sökarbilden i LCD-skärmen som bör vara vrid och vinklingsbar t ex. När man kan komplettera bilden med ljudanteckningar. När man får ett vinklingsbart okular. När man kan programmera exponeringar i intervall. När IS är inbyggt i huset. När de blir ljudlösa, dvs ingen rasslande o skymmande spegel i vägen. Sen gör det väl inget om man bygger in möjligheten att filma, det kan inte kosta nåt extra.
Hej och tack för svar!
Tja, jag gissar att du i grunden har rätt. Det vore trevligt om det funnes DSLR-hus med de finesser du nämner, så att den som vill ha dem kan välja ett sådant hus. För egen del känns de inte så nödvändiga. Sökarbilden har jag inget som helst behov av att ha på LCD - jag gillar att ha den i just sökaren. Vinklingsbart okular har jag däremot stor användning av, men det kan fixas genom en vinkelsökare. Film och ljud ligger inte alls för mig.
Istället uppskattar jag den stora CMOSen i min kamera som ger mig mycket brusfria bilder och just det faktum att min kamera är medlem i Canons systemfamilj - med otaliga tillbehör at ta till...
Men detta är ju mina preferenser och som sagt: det vore trevligt om kamerafamiljen utökades med dessa möjligheter, så att hugade spekulanter kan välja dem...
mvh Janne