Annons

Första användarintrycken av Canon 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
Stingray skrev:
Hade möjlighetet att känna på både 20D samt 350D idag. Har 300D sedan förut. Har tyckt att 300D är något plastig, men det är bara förnamnet på 350D. Den var plastig som bilar var för trettio år sedan.... Och detta för att spara någon krona i produktionen. Nej, jag tror att jag står över den produkten.

Provade du en svart eller silver?
 
Re: Re: Fingrarna...

oddball skrev:
Ni som haft 350D i några dagar nu: Vänjer man sig? Eller är det fortfarande nåt ni stör er lite på?

Även fast jag har rätt små händer så kände jag att den kunde vara lite större vid handtaget. Men nu har jag hållit i den ett par dagar och jag tycker faktiskt att det känns bättre och bättre. Den kunde fortfarande vara större, men man verkar vänja sig. [/B][/QUOTE]

Jag hittade!
 
Siameser... Ta en titt på denna sida så kan du se vad du ska satsa på med din nya kamera. Du får själv gissa på vilket galleri du ska klicka på:) Bilderna är tagna med 300D och 20D

http://jfoto.homeip.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=27

Med lite tur så hittar vi en intresserad hanne snart, för vår lilla birmahona har börjat visa intresse för det motsatta könet:)

--jalle

CyberPet skrev:
One shot är inte för mig, inte med två vilda siameser som aldrig sitter still. Å det går ju att ta en bild i taget också.

Låter inte det lite halvklokt i alla fall?
 
Grattis!! Va kul Linnéa att du också har skaffat en. Jag tror precis som killen i affären att den passar dina ändamål.
 
Mitt nästa mål är ett EF-S 60mm f/2,8 Macro som även Ulrika och Karin har införskaffat. Ni måste berätta sen vad ni tycker om den.
 
JalleS skrev:
Siameser... Ta en titt på denna sida så kan du se vad du ska satsa på med din nya kamera. Du får själv gissa på vilket galleri du ska klicka på:) Bilderna är tagna med 300D och 20D

http://jfoto.homeip.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=27

Med lite tur så hittar vi en intresserad hanne snart, för vår lilla birmahona har börjat visa intresse för det motsatta könet:)

--jalle

Jag tror jag dånar! Vilken skönhet!!!!!

Jag har två, en kille och tjej (kullsyskon) och han är fixat medan hon går på p-piller (gick ju inte att leva med henne när hon kom i löp... nattsömn, glöm det!). Ska eventuellt para henne med en rödmaskad hane.

Katter och fotografi... det är "match made in heaven!"

Noterar också att du är Lulebo... flyttade från Luleå till Piteå för 3 månader sedan (köpte hus då gubben fått jobb på Excellent). Saknar Luleå lite, men Piteå är trevligt och Piteborna väldigt trevliga och hjälpsamma.

Snygg hemsa hade du också!

(får nog ta privatchattandet per e-brev, annars blir man väl utslängd).

Så för att återgå till ämnet lite... några bra saker att tänka på när man fotar småvilda katter/kattungar? Förutom konstant hålla ner slutarknappen och ha gott om tålamod? :-D
 
Kan man få rabatt på flera grejer? Jag köpte ju Speedlite 420EX med kameran, där får jag igen 450 kr. Men jag har nog inte läst det finstilta nog, om man även kan få igen pengar om man köper flera saker på listan.

Förövrigt lyckades jag inte skriva ut formuläret, fick fylla i det för hand. *suck*
 
Liten rapport från mig då :)

86 nattfotobilder á 30sekunders exponeringar på 1 batteri.... (zebramedia)

det kallar jag bra

det klarade jag knappt med D60 med 2 batterier i v-greppet
 
Stingray skrev:
Hade möjlighetet att känna på både 20D samt 350D idag. Har 300D sedan förut. Har tyckt att 300D är något plastig, men det är bara förnamnet på 350D. Den var plastig som bilar var för trettio år sedan.... Och detta för att spara någon krona i produktionen. Nej, jag tror att jag står över den produkten.


Skojjar du?
 
Re: Fingrarna...

Clownfish skrev:
Kände på 350D idag, och visst fasen blir det trångt för högerhandens fingrar.

Ni som haft 350D i några dagar nu: Vänjer man sig? Eller är det fortfarande nåt ni stör er lite på?

Jag har redan vant mig. Inget jag tänker på.
Om man har, som jag, väntat hur länge som helst på att köpa kamera och kollat tekniska data och recensioner överallt blir man lite nörd-blind och tycker att precis allt ska vara helt perfekt, men nu när jag har kameran är jag bara nöjd - trots att jag tyckte att 300d kändes skönare att hålla i.
Man kan alltid hitta en kamera som i något avseende är bättre än någon annan. Den perfekta kameran finns inte.
350d är det närmaste jag kommit dock, och jag är hur glad som helst att jag köpte den.
Nu tar jag kort istället för att jämföra den med andra. Och korten jag tar, är över förväntan.
 
Stingray skrev:
Hade möjlighetet att känna på både 20D samt 350D idag. Har 300D sedan förut. Har tyckt att 300D är något plastig, men det är bara förnamnet på 350D. Den var plastig som bilar var för trettio år sedan.... Och detta för att spara någon krona i produktionen. Nej, jag tror att jag står över den produkten.

håller inte med alls!
Jag har använt 300d en del, och den känns betydligt plastigare än 350d som är betydligt solidare!!
(OBS bara en personlig åsikt)
 
Smaken är som baken... tycker inte alls plasten känns "plastig", utan kameran känns solid och stadig i handen. Jag kommer ihåg debatten när Coolpix 995 kom och det var ett himla liv om att halva kameran var av plast. Uj, uj. Trots det är det en av de mest långlivade kamerorna (om man kan kalla 3 år långlivat inom digitalmarknaden idag) och min funkar lika bra som den gjorde när den kom ut.

Plast och plast... de flesta av er har en dator, säkert många också en bärbar dator. De är ofta av plast. De är byggda för att klara lite små smällar och stötar, eftersom de är bärbara. Så varför är inte alla bärbara datorer gjorda av metall? Mmm.... kan man ju undra kanske, men kan det vara så att tekniken att framställa olika plastmaterial har kommit lite längre än för säg 20 år sedan?

Metall blir dessutom lättare buckligt, medan plast antingen spricker eller så studsar de och tar ingen större skada. Har i alla fall själv tappat en bärbar "plastdator" i golvet två gånger utan en skråma.

Jag anser det finns många fördelar med plast, speciellt för mig som är hobbyfotograf och inte har detta som ett jobb, en lättare kamera gör att jag kan ta med mig kameran överallt... annars förtar det ju lite vitsen med att ha en kamera om man upptäcker en bra bild och kameran ligger hemma för att den är för tung att kånka på. Sen köper väl proffsen inte en 350D heller, möjligen som backupkamera, men inte som vardagskamera, då deras kameror verkligen får utsättas både för väder och vind, förutom snabba ryck och lite ovarsam hantering.

Men som sagt, det är min personliga åsikt. Jag tycker i alla fall att jag vunnit högsta vinsten på lotteriet med min fina, lilla, 350D.
 
Ni som har skaffat 350:n med kitobjektivet och har hunnit ta bilder, är ni nöjda med bilderna?

Vet faktiskt inte om jag skall satsa på enbart huset plus ett Tamron 28-75 2.8.

Har just nu en Olympus c50z och kommer nog inte alls att tycka att greppet är för litet:))
 
CyberPet skrev:
Så varför är inte alla bärbara datorer gjorda av metall?
Enkelt, de skulle bli alldeles för tunga om de var gjorda i metall, iaf om de skulle ha så tjock metall att de skulle vara slagtåliga.

De små handdatorerna är ofta i metall dock, de dyrare varianterna.
 
Godmorgon alla glada fotografer. Sitter här på jobbet och lullar. Jag tänkte byta ut mitt kitobjektiv till ett annat. Vilken är bäst, Tamron 28-75 2,8 eller sigma 18-50 2,8 EX DC?
 
Tamrons ger bäst bildkvalitét och längre tele, medans sigman ger ordentligt med vidvinkel.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.