Annons

Första användarintrycken av Canon 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
Tjena!

Nu vill vi se fina bilder från mässan, jag hade nog varit där själv och plåtat med min nyinköpta 350d men är in England :). Du lägger upp bilderna på sportbilen antar jag?
 
Jupp, det lär dyka upp en stadig bunt på sportbilen! Jag är nybliven redaktör för tidningen Street Xtreme, så några av godbitarna håller jag till tidningen...
 
Jeez! Va snabb 350d är, när jag såg filmen så fick det mig att tänka på ett automatvapen.

Hur är det att använda vänster ögon för att titta i sökaren, jag läste någonstans att man lätt kom emot inställningsknapparna med näsan, jag tror dock inte det var 350d de talade om.
 
Nu har jag tryckt hårt med näsan mot både 300D och 350D (tur att det inte sitter en övervakningskamera här inne), och om man nu vill aktivera en knapp med näsan så är det lättare med 350D än med 300D. Men om man inte är ute efter att trycka på knappen med näsan så tror jag inte det händer av misstag...
 
Bo: Okej, tack för svaret. Ska gå från Dimage Xt till EOS 350D när nästa månadslön kommer in, 32 dagar kvar :S
 
Jag provade 350D idag och blev mycket imponerad! Autofokusen var sjukt bra. Så snabb och exakt att det var osannolikt. Och sökaren fungerade utmärkt ihop med glasögon. Liten sökarbild är nog bara en fördel för glasögonbärare. Högergreppet var i o f löjligt dåligt men en sån nackdel kan jag ta. Man kan ju inte välja kamera efter greppet. Jag håller dessutom kameran främst med vänster hand. Tror t o m jag skulle kunna vänja mig vid alla konstiga symboler på programratten.
 
har också testat min 350D idag.. Den känns faktiskt riktigt bra

men v-greppet blir ett måste för mig, Kameran går knappt att hålla i när man sätter på någon optik (te.x 70-200 2.8 IS eller 16-35 2.8)

Brus, AF, WB, ljusmätning snabbhet är allt väldigt bra

Rekomenderar kameran starkt...


PS: Glad påsk på er!
 

Bilagor

  • _mg_6699-082-350d-digital-0.jpg
    _mg_6699-082-350d-digital-0.jpg
    22.7 KB · Visningar: 804
Nu har jag haft min 350D i två dagar och jag har ännu inte haft tid att gå ut och prova den. Jag vill ut och leka nu!!!! Man har ju småpillat lite på den, och den verkar verkligen kanon. Jag blir bara mer och mer kär i den. Jag har suttit och lusläst manualen på jobbet.
 
något skall man väl klaga på... eller?

Tänkte på bläddraknapparna som är så himmmmmla känsliga!

eller hur upplever ni det?
 
Tycker faktiskt att det snarare är bra. Har haft kameror där man behövt bruka våld för att trycka in knappar.
 
Tjena!

Satan i gatan säger jag :D, köpte min här i England nu när jag är på besök för 8300 med kitet och med en lowepro väska.

Men grejen är att bror min har har köpt en 20D precis och jag har gått och kännt på den minst lika mkt som min och börjar få second thoughts :s. Att handha själva 20D med lite tyngre objetkiv känns mkt bättre än 350D:n

Jag har inte så mkt att klaga annars på den men det är just det att det ska känna rätt när man handskas med grejerna. Jag ska nog kanske gå och känna på D70
igen.


/Maziyar
 
Jag längtar hem så jag får helg och kan utforska kameran lite mer än vad jag hunnit i veckan.

Den ligger så fint och bara väääntar på att jag ska lära mig mer om den.
 
Jag är inte ledig förrän på lördag. Då kommer jag att fota som en galning. Det blir påsklunch hos mormor, så släkten ligger illa till. Hoppas det fina vädret fortsätter, för jag är ledig lör-mån.
 
Pdr skrev:
Fick inte med någon (engelsk manual) eftersom jag beställde från pixmania, jo fransk o tysk, men dom 2 språken behärskar jag inte... Hittar inte PDF på nätet än... :D
Gulp. Har tänkt beställa från Pixmania, men engelska Pixmania. Antar att jag får engelsk manual!?!
Dom har sgs samma pris som franska Pixmania (varierar naturligtvis beroende på valutakursen) - men för andra som funderar på saken: det kanske är värt att beställa från engelska P för manualens skull? (Jag klarar tyska och franska behjälpligt, men vill inte ha en manual på dom språken! Svårt nog att läsa manualer på svenska ibland...)
/Gitte
 
Mitt öde är värre. Det är 10 grader varmt ute, solen steker så att snön på taken smälter värre än glass i 30 graders hetta. Jag sitter inne och har luftrörskatarr. *suck*. Jag vill ju uuuuuuuuuut!
 
CyberPet skrev:
Mitt öde är värre. Det är 10 grader varmt ute, solen steker så att snön på taken smälter värre än glass i 30 graders hetta. Jag sitter inne och har luftrörskatarr. *suck*. Jag vill ju uuuuuuuuuut!

Åh fy... jag har haft influensa i tre veckor men känner mig äntligen frisk... skickar några varma krya-på-dig kramar så du blir frisk snart och kan ut och fota.

Mvh Ulrica
 
ulricahdesign skrev:
Åh fy... jag har haft influensa i tre veckor men känner mig äntligen frisk... skickar några varma krya-på-dig kramar så du blir frisk snart och kan ut och fota.

Mvh Ulrica

Tack Ulrica, det värmer! Verkar som alla har drabbats mer eller mindre av influensan. Jag tog flunsasprutan i november för att slippa, då jag lätt får problem med andningen osv. Men näpp det gick inte!

Jag får nöja mig med att fotografera mina katter istället. :D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.